Nie wiem jak u Was

michalina
ale u mnie jest burza!Naliczyłam 8 potężnych grzmotów,zerwał sie wiatr i jest ulewa;))
Pierwsza burza w tym roku:))

Re: Nie wiem jak u Was

U mnie dzisiaj iście wiosenna pogoda Michalinko +15 st.C
Szkoda, że od jutra ma się to już zmienić 🙄

Re: Nie wiem jak u Was

michalina
Sylwia napisał/a
U mnie dzisiaj iście wiosenna pogoda Michalinko +15 st.C
Szkoda, że od jutra ma się to już zmienić 🙄
Hej Sarenko:))
U mnie też ciepło ,pewnie stąd ta burza a jutro ochłodzenie.głowa mnie przez to zaczęła boleć;))
Słonko wyjrzało do południa,potem było ciepło i chmury.
Teraz niebo czyste ,widac cudną Wenus:))
Ostatnio się czuję jak jakiś "łapacz Słońca" bo jest go tak mało;))

Re: Nie wiem jak u Was

ale u mnie jest burza!Naliczyłam 8 potężnych grzmotów,zerwał sie wiatr i jest ulewa;))
Pierwsza burza w tym roku:))
U mnie dzisiaj wiało jak w kieleckim Właściwie dalej wieje...

Re: Nie wiem jak u Was

ale u mnie jest burza!Naliczyłam 8 potężnych grzmotów,zerwał sie wiatr i jest ulewa;))
Pierwsza burza w tym roku:))
U mnie dzisiaj wiało jak w kieleckim Właściwie dalej wieje...

To kieleckie wianie jest przereklamowane;))

Re: Nie wiem jak u Was

[...]

Tak? Ale to musi być stare warszawskie powiedzenie. Bo ja już go słyszałem od starych ludzi w Warszawie

Re: Nie wiem jak u Was

[...]

Mam skąd to się wzięło...
"Dlaczego wieje jak w kieleckim?
- Kiedy wybudowano dworzec pod koniec XIX w. w Kielcach, ul. Sienkiewicza nie dobiegała wprost do tego dworca i trzeba było pewien fragment przejść w odkrytym terenie. Podróżni odczuwali silne powiewy, stąd być może jeden z nich wprowadził do polszczyzny, takie powiedzenie: wieje jak na dworcu w Kielcach – mówi prof.9 sie 2021"
Ktoś wybudował dworzec...Perspektywicznie...Trochę dalej...Albo miasto nie nadążyło z wybudowaniem drogi...

Re: Nie wiem jak u Was

Re: Nie wiem jak u Was

Lothar.
U mnie rano kropiło, a potem się trochę przetarło lekko na plusie. Dużo pracy ledwo łażę a dziś znów daleka droga i szczurzarnie >;)

Re: Nie wiem jak u Was

[...]

Tak co do dworca to był bardzo ładny ale go zburzyli w latach 70 i postawili nowoczesny jak na tamte czasy,zastosowali eleganckie marmury kieleckie.
A teraz znów przebudowują,pewnie,jak to mówi Maciak,przystosowuja dworce do wojennych transportów.

Re: Nie wiem jak u Was

[...]

To coś nowego. Ciekawe czym się różni dworzec w czasach wojennych, od tego w czasach pokoju

Re: Nie wiem jak u Was

[...]

Rampy przeladunkowe;))
Muszą byc jakos dostosowane do przewożenia sprzętu wojskowego;))
Aamigo,ja się na tym nie znam

Re: Nie wiem jak u Was

[...]

No zgadza się. Ale takie rampy są na stacjach towarowych. Nie tam, gdzie jeżdżą ludzie...

Re: Nie wiem jak u Was

michalina
A dzis od rana topniejący śnieg ;))
Robię pizzę,taka pogoda to tylko do garów
I nawet posprzątałam bałagan na komodzie,he,he;))
Dobrze mi robi pozostanie w domu czasem;))

Re: Nie wiem jak u Was

[...]

No to nie wiem Amigo,mam nadzieję,że Maciak się myli.

Re: Nie wiem jak u Was

[...]

No widzisz Michalino że na te piękne kieleckie marmury, nie wjadą ci czołgi To normalne że dworce w czasie wojny, znajdą się pod administracją wojskową Ale tylko ze względów bezpieczeństwa. Na Ukrainie też jeżdżą pociągi z ludźmi. Jakby te pociągi przewoziły sprzęt wojskowy, to byłyby celem wroga. A tak to w takie pociągi nie strzelają rakiet...

Re: Nie wiem jak u Was

Lothar.
Ba żeby to można strzelać gdzie się chce jak używają żywe tarcze.