Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Lothar.
3 st na plus, dopiero o 8 >;)

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Amigoland
U mnie przymrozku nie było, ale temp. Też podobna...+4 stopnie

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Budzę się o świcie i było minus 1 >;)

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Biegnij Lola biegnij
Zimno jak w dupie u murzyna he he
Alicja w krainie czarów

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Lothar.
Z lenistwa zostawiłem laptop w autku na noc, solidnie zmarzł, nie wyciągam żeby nie nałapał wilgoci, a postawiłem w torbie na parę godzin w domu żeby się zagrzał. Zobaczymy czy Magnolie nie opadną?

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Biegnij Lola biegnij
Odpaliłam piec , bo nie łaził, jak było ciepło. Temperatura sie utrzymywała w granicach 20 stopni, ale dzisiaj w nocy spadło do 18.7. Mnie tam nie przeszkadza taka temperatura, nawet wolę, ale młody jest ciepłolubny he he
Alicja w krainie czarów

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Lothar.
U mnie w nocy spadło na 19 to też włączyłem >;) A i spuściłem wodę z instalacji zewnętrznych żeby nie rozwaliło.

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Amigoland
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Biegnij Lola biegnij
Biegnij Lola biegnij napisał/a
[...]
Podkoszulka i flanelowa koszula, załatwia sprawę Cześć Ewka.
Ps.
O swetrach to już ludzie chyba całkowicie zapomnieli. Kto chodzi w domu w swetrze?

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

U mnie w nocy spadło na 19 to też włączyłem >;) A i spuściłem wodę z instalacji zewnętrznych żeby nie rozwaliło.
Oj tam zaraz ci "rozwali"...-1?

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Biegnij Lola biegnij
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Amigoland
Amigoland napisał/a
[...]
Ja mam taką bardzo grubą, długą bluzę, zrobioną chyba z tych butelek peta he he żółtą z nadrukiem kapibary. Jak to załozysz na siebie, to za chwile jesteś upocony , jak mops he he. Na zimno dobre, ale i tak młody mi zakosił i w tym pogina , jak mu zimno
Alicja w krainie czarów

[...]

No. Już raz rury zmieniałem, to teraz mam oko >;)

[...]

Mam polary i one są ciepłe i nieprzewiewne, przez sweter to wiatr wieje, sweter jest dobry pod kurtkę.

[...]

Polary przy tym plastyku sie chowają he he milusie to w dotyku, ale mówići zrobione chyba z tych butelek pet, to nic nie przepuszcza he he
Alicja w krainie czarów

[...]

Te butelki Pet, lądują w spalarniach śmieci  Zobacz na metkę, co to jest...

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Lothar.
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Biegnij Lola biegnij
Z czego produkuje się polar?

Polar to rodzaj dzianiny, który charakteryzuje się przede wszystkim hydrofobowością oraz doskonałą izolacją ciepła. Produkuje się ją z odpadów politereftalanu etylenu. Jest najczęściej wykorzystywana do produkcji odzieży sportowej, w tym popularnych bluz polarowych. Polar, jako dzianina został opracowany w 1979 roku przez przedsiębiorstwo Polartec. To właśnie od niego powstała nazwa – polar. Aktualnie produkuje się różne rodzaje polaru, które różnią się zarówno gramaturą, jak też właściwościami termicznymi, czy oddychalnością.
Ile butelek potrzeba do produkcji bluzy polarowej?

Polar ma lepsze właściwości termoizolacyjne niż wełna. Nie traci ich nawet po zamoczeniu. Jedna butelka z PET rozkłada się setki lat.

Każdego roku ludzie wyrzucają tyle butelek plastikowych, ile potrzeba do zbudowania wieży o wysokości 28 mln kilometrów. W przeliczeniu na wagę jest to 110 tys. ton butelek. Jedna tona to 25 tys. sztuk. Roczny odzysk wynosi jedynie 140 ton.

Jedna rureczka stworzona z PET ważąca niecałe 5 g może mieć długość nawet około 40 km.

Nie każda bluza polarowa jest wyprodukowana z odpadów. Jednak te tańsze z pewnością tak. Wytwarza się je z tych samych materiałów, co plastikowe butelki. Wobec tego na myśl nasuwa się pytanie – ile butelek potrzeba, aby wyprodukować jedną bluzę polarową? Właściwie niedużo. Szacuje się, że wystarczy 35 sztuk. Niektórzy taką ilość gromadzą w tydzień, inni w miesiąc, a wielu w zdecydowanie krótszym czasie. To zależy, o kim dokładnie mowa.

Największe ilości zużytych butelek każdego miesiąca gromadzi się w firmach. W prywatnych domach zużywa się ich nieco mniej. Wystarczy policzyć, ile takich bluz mogłoby powstać w ciągu roku, aby uświadomić sobie, że wrzucanie plastikowych butelek do odpowiedniego kubła faktycznie ma sens.
Jak wygląda produkcja ubrań z butelek PET?

W latach 70. w Stanach Zjednoczonych opracowano technologię, która po dziś dzień pozwala otrzymywać włókno poliestrowe z przemielonych butelek. Co ciekawe, jest to włókno wysokiej jakości. Materiał ten może posłużyć do produkcji przeróżnych elementów garderoby i przedmiotów codziennego użytku. Wykonuje się z niego ubrania narciarskie, turystyczne i treningowe. Ponadto nadaje się do produkcji plecaków, namiotów, a nawet butów. Z tego samego materiału może powstać wiele innych rzeczy przydatnych i na co dzień używanych przez każdego z nas. Wystarczy tylko przez chwilę się nad tym zastanowić, by wymienić długą listę kolejnych przedmiotów, możliwych do wytworzenia w ten sam sposób, z użyciem tego właśnie materiału.

Pewnie teraz zastanawiasz się, czy przypadkiem Twoja bluza nie została wyprodukowana z odpadów. To, nie ma większego znaczenia. Butelki, które przeszły przez skomplikowane procesy technologiczne przetworzono w taki sposób, aby pozyskać najwyższej jakości tkaninę, nadającą się do produkcji modnych, wygodnych, dobrych jakościowo bluz polarowych. Wobec tego pamiętaj, że segregacja śmieci ma sens. Zamiast rzucać butelki na ziemię i pozostawiać je tam, gdzie nie wolno, oddaj je tym, którzy mogą zrobić z nich pożytek. Zasada ta dotyczy też pozostałych odpadów, mebli, elektroniki, czy innych śmieci.

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Amigoland
Jak wprowadzili Pet. Nikt już nie wyrzuca butelek, czy puszek. Najpierw dorabiali sobie zbieractwem emeryci, a teraz emigranci

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Lothar.
U nas "rynek" sprzedano 2 firmom, niemieckiej i francuskiej.

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Biegnij Lola biegnij
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Amigoland
100 % polyester, czyli 100% plastyk he he he , dostałam na gwiazdke w tym roku. Wielgaśna, można ją jak koc traktować, cieplutka , milutka i calutka z plastyku he he
Alicja w krainie czarów

Re: Wszystko fajnie, ale w nocy był przymrozek >;)

Lothar.
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Biegnij Lola biegnij
Polary są coraz lepszej jakości, te z przed paru lat, to takie "biedne" teraz gęste i puchate >;) Ale i tak bawełniana koszulka pod spód >;)
12