Wiedźma

Kropelka
"Moja babcia :
Mówi się, że kiedy rodzi się wiedźma, Ziemia drży z radości.
Mówi się, że gdy wiedźma się budzi, anioły płaczą z odległych niebios.
Mówi się, że kiedy wiedźma rodzi, wiatr wieje mocniej, ponieważ wie, że nadchodzi nowa Strażniczka Pokoju.
Mówi się, że kiedy wiedźma tańczy, Ziemia staje się silniejsza, a Drzewa radośnie tańczą w rytm spirali.
Mówi się, że kiedy wiedźma pamięta, że ​​zawsze była wolna, kondory i orły lecą w jej kierunku.
Mówi się, że kiedy Wiedźma rozpala ogień w lesie, budzi wszystkie Duchy Światła.
Mówi się, że kiedy wiedźma kocha, może uleczyć nawet najbardziej zranione serce.
Mówi się, że kiedy wiedźma śpiewa, północne białe wilki wyją kilometrami, jednocząc się z jej piosenką.
Mówi się, że kiedy wiedźma spotyka się z innymi czarownicami, tworzą one najpiękniejszą alchemię mocy przodków.
I mówią, że kiedy dogłębnie poznasz jedną z nich, już nigdy nie będziesz taki sam, bo ona nauczy cię kochać siebie i nauczy kochać wszystko, co istnieje na ziemi.  .
Więc jeśli jesteś Wiedźmą, jesteś Światłem, które świeci w  Ciemności, jesteś dziedzictwem, nauką dla innych, ponieważ z głębi swojej istoty wylewasz tylko Miłość..."

autor poszukiwany

Re: Wiedźma

Drapak

Re: Wiedźma

Biegnij Lola biegnij
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Kropelka

Re: Wiedźma

Lothar.
To sprawa równowagi 4 czakry (serca) Ewo, gdy to osiągniesz, przekroczysz barierę egoistycznego ciało centrycznego postrzegania, więc nie rozumiesz przekazu Kropelki >;)) Dojdziesz do tego sama :)

Re: Wiedźma

Re: Wiedźma

Lothar.
To szerokie pojęcie >;) Jak nie spojrzysz na świat z perspektywy równowagi 4 czakry to z niższych czakr zajętych walką o byt, takie podejście, nie będzie miało sensu, lapidarnie będzie "słodko pierdzące" Trzeba do tego dorosnąć, przypominam że 40% populacji ma niedojrzałość emocjonalną.

Dojrzałość lub niedojrzałość emocjonalna to bardzo głęboki i niezwykle złożony temat. Nikt nie życzy sobie, żeby szufladkować go przypinając taką czy inną etykietkę. Każdy z nas przypomina raczej tygiel, w którym miesza się wiele różnych zachowań i wartości. Na jego podstawie tworzą się również rozmaite stany świadomości.

Jesteśmy mędrcami i głupcami, rodzicami ale jednocześnie również dziećmi, itd. Wszystko to dzieje się w tym samym czasie. W zależności od sytuacji bardziej widoczna staje się jedna cecha lub inna. Rozważając to zagadnienie warto się więc zastanowić czym w rzeczywistości jest niedojrzałość emocjonalna.

Niedojrzałość emocjonalna to stan charakteryzujący się tym, że dana osoba nie zrezygnowała z pragnień i fantazji typowych dla wieku dziecięcego. Osoby takie próbują naginać rzeczywistość, czy też chciałyby, żeby wszystko kręciło się wokół nich. Po drugiej stronie rozróżniamy dojrzałość emocjonalną jako stabilność i siłę, która prowadzi do realizowania realnie dobranych i zrównoważonych celów.

    „Dojrzałość emocjonalna zaczyna się uwidaczniać, gdy bardziej się martwimy o innych, niż o siebie samych”

    -Albert Einstein-

Niedojrzałość emocjonalna powinna się więc rzucać w oczy przede wszystkim w postaci pewnych charakterystycznych zachowań. W dalszej części artykułu omówimy kilka z nich.
1. Niedojrzałość emocjonalna – osoby egocentryczne

Bardzo ważnym elementem procesu dojrzewania jest dojście do wniosku, że świat nie kręci się wokół nas. Dziecko tego nie rozumie. Dlatego bez skrępowania domaga się jedzenia o drugiej nad ranem i nie zastanawia się nad efektem, jaki wywrze to a życiu rodziców. W miarę jak dorasta, uczy się, że nie zawsze otrzymuje wszystko, na co tylko ma ochotę. Zauważa, że na świecie istnieją również inne osoby.
Chłopak - głowa

Niedojrzałość emocjonalna wyraża się w tym, że dana osoba nie zmienia poglądu w tej kwestii. Pozostaje uwięziona w więzieniu własnego ja. Dojrzałość emocjonalna  oznacza natomiast porzucenie realiów otaczających małe dziecko. Nie wystarczy już poprosić o spełnienie każdego pragnienia. Kiedy wraz z dojrzewaniem porzucamy tę fantazję, coraz lepiej rozumiemy otwierające się przed nami możliwości pomagania innym.
2. Odrzucanie odpowiedzialności

Niedojrzałość emocjonalna przejawia się również w tym, że dana osoba nie bierze na siebie oczywistej odpowiedzialności. Dziecko nie lubi rezygnować z natychmiastowych korzyści na rzecz tych długoterminowych. Kiedy dajemy dziecku cukierka i mówimy, że jeśli go nie zje przez 20 minut to dostanie drugiego, chwilowe pragnienie wygrywa.

Dojrzewanie polega na tym, że rozumiemy konieczność dokonywania poświęceń, aby ostatecznie cieszyć się długoterminowymi osiągnięciami. To prowadzi do słusznego wniosku, że podejmowanie zobowiązań wobec innych nie jest zwyczajnym ograniczeniem wolności, ale daje możliwość realizowania siebie na dłuższą metę.
3. Tendencja do szukania winy w innych

Dzieci postrzegają siebie jako jednostki zależne od innych, które nie mogą podejmować własnych decyzji. I nie ma w tym nic dziwnego, bo w dużej mierze to prawda, choć często jest to również uwarunkowane czynnikami kulturowymi. Kiedy dzieci są małe myślą, że każdy błąd powiązany jest z winą. Nie tak ważna jest dla nich skala zniszczeń wynikających z popełnionego błędu, ale raczej kara, którą się im wymierzy.

Niedojrzałość emocjonalna dorosłych ludzi skłania do pozostawania w tym błogim stanie nieodpowiedzialności. Czas jednak zrozumieć, że jesteśmy jedynymi osobami odpowiedzialnymi zarówno za to, co robimy, jak również za to, co mówimy. Dojrzałość polega na przyznawaniu się do popełnianych błędów, naprawianiu popełnionego zła i szukaniu rozwiązania problematycznych sytuacji. Na szukaniu przebaczenia.
4. Szukanie zależności

Niedojrzałość emocjonalna cechuje się również innym zachowaniem. Niedojrzała osoba nie potrzebuje innych, ponieważ ich kocha. Raczej kocha, ponieważ ich potrzebuje. Z tego powodu więzi tworzone przez takie osoby cechują się dużym wskaźnikiem zależności.
Świecąca ryba

Aby można było konstruować więzi w oparciu o prawdziwą wolność, koniecznie musi być zachowana niezależność. Jednakże osoby niedojrzałe nie rozumieją tego zagadnienia. Czasem zachowują się niezależni w chwili działania, ale kiedy spadają na nich trudne do zniesienia konsekwencje, szukają wsparcia w innych oczekując, że zamortyzują ich błąd i uchronią od odpowiedzialności.
5. Nieodpowiedzialność w zarządzaniu pieniędzmi

W tym kontekście łatwo można zauważyć impulsywność, którą cechuje się niedojrzałość emocjonalna. Impulsywność ta wpływa na sposób, w jaki dana osoba wydaje posiadane środki materialne. Najważniejsze w skali priorytetów jest dla nich zaspokajanie zachcianek, a także robienie tego natychmiast. Nie mają problemu w kupowaniu rzeczy, których nie potrzebują za pieniądze, których nie posiadają.

Osoby takie czasem wplątują się w problemy finansowe wynikające ze złego sposoby inwestowania. Nie potrafią podejść obiektywnie do dokonywanych obliczeń. To najczęściej prowadzi do porażki i osoby takie żyją w długach.
Mężczyzna zagarniający pieniądze

Wszystkie wymienione w tym artykule cechy jasno ukazują na czym polega niedojrzałość emocjonalna. Warto jednak być świadomym, że stanowią one rezultat widocznych braków lub błędów wychowawczych. Mogą też stanowić rezultat złych doświadczeń, które zatrzymały ich dalszy rozwój.

Jeśli dostrzegasz, że artykuł ten opisuje Ciebie, pamiętaj, że sama świadomość problemu stanowi punkt zwrotny w tym, abyś mógł się rozwijać i czynić Twoje życie coraz lepszym. Pracując nad poszczególnymi aspektami z czasem każdy może rozwinąć w sobie dojrzałość emocjonalną.

https://pieknoumyslu.com/niedojrzalosc-emocjonalna-czynniki/

Re: Wiedźma

Re: Wiedźma

Lothar.
Ewo :) Wychodzisz z podstawy, ja wiem lepiej >;)) Masz wyrobioną zawodową skłonność, do narzucania swego zdania, ba do obśmiewania innych poglądów >;P Rozumiem że jest to konieczne w Pracy :) Ale nie jesteśmy w Pracy i jesteśmy równymi ci ludźmi o nieco odmiennych poglądach, więc nie masz Autorytetu >;P O co chodzi z 4 czakrą? Część ludzi dorasta do tego, że nie jest "pępkiem świata" i współodczuwanie z innymi ludźmi i wszelkimi istotami jest naszym dziedzictwem, to jeden ze schodków w drodze w świecie życia umysłowego. Wiesz to intuicyjnie :) ale ma pewne, skutki, jakie? >;))

Re: Wiedźma

Kropelka
Znasz kropelka powiedzenie "Co za dużo, to i świnia nie zje". Prawdziwa wiedźma moim skromnym zdaniem powinna współistnieć z przyrodą i podlegać jej prawom. A prawem przyrody jest RÓWNOWAGA. Dzień i noc, susza i powódź, mięsozercy i roślinożercy itd itd itd.............. Jesli czegoś jest więcej lub mniej niż powinno, to zawsze kończy się destrukcją, zniszczeniem, cierpieniem. To samo dotyczy ludzkich uczuć, bo człowiek jest częścią przyrody. Na pewno mnie nie zrozumiesz, ale zalanie uczuciowym miodem też prowadzi do destrukcji. I tyle
No tak przytoczony opis opływa w miód i świnie zemdliło,czy dobrze zrozumiałam
bez urazy,ale miłość jest słodka a słodycz bezkresna.

Re: Wiedźma

Re: Wiedźma

Biegnij Lola biegnij
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Kropelka

Re: Wiedźma

Nie z podstawy, tylko z postawy, to po pierwsze, a po drugie: nie wiem lepiej!!! Wiem tyle, ile się nauczylam w przeciągu mojego życia. A nauczyłam się, że równowaga, to podstawa i zawsze dążę do tego, żeby nie przegiąć pały w żadną stronę, bo przegięcie pały wiąże się z niemiłymi, tragicznymi, złymi........ konsekwencjami! Tyle w temacie
Jednak nie z postawy, a z podstawy >;)) Unosisz się?  I w równowadze można "przeginać pałę" :) gdy cel tego wart. Niemniej ja nie o tym, równowaga 4 czakry to patrzenie dalej niż "czubek własnego noska"

Re: Wiedźma

Re: Wiedźma

Lothar.
Kto wie? Może i w tobie Ewo odrodzi się ciekawość Świata? >;)) Nie mam Guru, sam szukam i eksperymentuje. Czakry to ośrodki energetyczne w ludzkim ciele i mają swoje zastosowanie >;)

Re: Wiedźma

Kropelka
A jednak masz przekonania takie a nie inne od autorytetów.
Nie odbiegasz od innych uwarunkowanych chociaż twierdzisz inaczej.
Skoro jesteś pedagogiem to masz wpojone myślenie.
Ale mogę się mylić,moim guru jest moje serce,intuicja,ja sama.
Może Ty też bo tak wybrałaś taki a nie inny tok myślenia.

Re: Wiedźma

Re: Wiedźma

Re: Wiedźma

Lothar.
Jak nie umarła w tobie ciekawość świata Ewo >;)) to staniesz przed niepojętym i niepoznanym, gdzie Mędrca Szkiełko i Oko nie jest specjalnie przydatne. I co wtedy zrobisz?

Re: Wiedźma

Kropelka
Ja sobie zdaje sprawę z tego,wojcieszku,  że jestem tu intruzem he he , tzw ciałem obcym, wbitym w wasze "magiczne"  postrzeganie świata. Oczywiście, że we mnie jest ciekawość świata, ale w zupełnie innym sensie. Ja nie szukam, ani  nie eksperymentuję, po prostu idę swoją drogą.
No i dobrze, że jesteś ,stanowisz przeciwieństwo dla równowagi.

Re: Wiedźma

[...]
Myślę ,że nie jesteś żadnym intruzem:))
Bardzo dobrze,że masz swoje zdanie:))