Oskar za film o Nawalnym...

Amigoland

Czy wam to coś nie przypomina? Mnie przypomina Nobel dla Wałęsy

Re: Oskar za film o Nawalnym...

Re: Oskar za film o Nawalnym...

    Świat
    Warszawa
        Warszawa
        Łódź
        Katowice
        Kraków
        Pomorze
        Poznań
        Wrocław
        Białystok
    Premium

    Atak Rosji na Ukrainę
    Sport
    Skoki narciarskie
    Magazyn TVN24
    Biznes
    Meteo
    Konkret24
    Kontakt24
    Opinie
    Kultura i styl
    Szkło Kontaktowe
    Ciekawostki
    Programy
    Raporty
    TVN24 News in English
    TVN24 УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ

Dzień dobry!Jedno konto do wszystkich usług

13 marca 2023, 6:20
Nagrodzony Oscarem film "Nawalny" w TVN24 GO

TVN24 | Kultura i styl
12 marca 2023, 6:16
Aktualizacja:
13 marca 2023, 6:20

Autor:
    bż
Źródło:
    tvn24.pl

Kopiuj informacje debugowania
Materiały promocyjne

Materiały promocyjneFilm dokumentalny "Nawalny" - zdjęcia z planu

Nagrodzony Oscarem film "Nawalny" Daniela Rohera można oglądać w TVN24 GO. Reżyser dokumentu towarzyszył najpoważniejszemu wrogowi politycznemu Władimira Putina, jego rodzinie i zespołowi współpracowników od wyjścia z niemieckiego szpitala do momentu aresztowania w Rosji. Producentem obrazu jest Warner Bros. Discovery.

OGLĄDAJ FILM "NAWALNY" W TVN24 GO
Kopiuj informacje debugowania
"Nawalny". Film dokumentalny
Materiał jest częścią serwisu TVN24 GO

Daniel Roher pokazuje zarówno Aleksieja Nawalnego, jak i jego najbliższe otoczenie, które uczestniczy w opowiadaniu historii opozycjonisty. Film już zdobył wiele nagród - był między innymi wielkim wygranym festiwalu Sundance - a w poniedziałek nad ranem polskiego czasu zdobył także najważniejszą z nagród w przemyśle filmowym - Oscara, czyli Nagrodę Akademii Filmowej w kategorii Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny.

OSCARY 2023. ZOBACZ LISTĘ NAGRODZONYCH >>>
Nawalny w Niemczech

Twórcy towarzyszyli Nawalnemu w jego kryjówce w niemieckim Schwarzwaldzie, gdzie w drugiej połowie 2020 roku dochodził do siebie po leczeniu w berlińskiej klinice, po próbie otrucia go nowiczokiem.

Czytaj też: Dokument o Aleksieju Nawalnym największym wydarzeniem festiwalu Sundance

Reżyser, oprócz rozmów z opozycjonistą, sięga po archiwalne wypowiedzi i wpisy w mediach społecznościowych.  Widzimy, jak Aleksiej Nawalny dzwoni do zamachowców i pyta ich, dlaczego chcieli go zabić. Żeby zdobyć kontakty niezbędne do poznania odpowiedzi, wykorzystuje zasoby darknetu.

Większość jego rozmówców odkłada słuchawkę, ale jeden niespodziewanie decyduje się odpowiedzieć na pytania. Rozmowa telefoniczna trwa około 50 minut.
Kadr z filmu "Nawalny". Opozycjonista w samolocie do RosjiMateriały prasowe
"Największy wróg Kremla"

W filmie historię jednego z największych wrogów Kremla opowiadają też jego żona Julia, przez twórców nazywana "stalową Julią" z uwagi na jej spokój, 21-letnia córka Daria, studentka uniwersytetu w Kalifornii, Christo Grozjew - bułgarski dziennikarz śledczy, ekspert w dziedzinie mediów i inwestor medialny oraz współpracownica Nawalnego w Fundacji Walki z Korupcją Marija Piewczich.
Kopiuj informacje debugowania
Film dokumentalny "Nawalny" - zdjęcia z planuMateriały promocyjne

Jak podkreślają krytycy, film udowadnia, jak bardzo Kreml obawia się Nawalnego. Choć kończy się aresztowaniem opozycjonisty i zesłaniem do kolonii karnej w obwodzie włodzimierskim, "daje nadzieję na jaśniejszą przyszłość Rosji". Dzieje się tak za sprawą niezłomnej postawy bohatera filmu, pewności siebie towarzyszącej jego poczynaniom.
Lot do Rosji

Nawalny odsiaduje w Rosji wyrok 9 lat kolonii karnej o zaostrzonym rygorze. Został skazany za rzekomą "defraudację" i obrazę sądu. Dla zachodniego świata jasne jest, że dowody zostały spreparowane przez skorumpowany rząd Putina. W więzieniu Nawalny jest prześladowany i szykanowany. Przeszedł strajk głodowy.
Aleksiej Nawalny z żoną. Kadr z filmu "Nawalny"materiały prasowe

Dlaczego, zdając sobie sprawę z zagrożenia, w styczniu 2021 roku Nawalny zdecydował się wsiąść do samolotu lecącego z Berlina do Moskwy? Daniel Roher stara się odpowiedzieć na pytanie, jak to się stało, że opozycjonista poświęcił małżeństwo, wolność, naraża zdrowie i życie w walce o swoje wartości i własną wizję Rosji.

Re: Oskar za film o Nawalnym...

Amigoland
On nawet nie ma żadnej wizji Raz jest liberałem, raz nacjonalistą, a na końcu będzie takim kacapskim Tuskiem. Który każdemu coś obieca

Re: Oskar za film o Nawalnym...

Lothar.
Na tym polega biznes Andrzeju. Ludzie chcą być oszukiwani >;))

Re: Oskar za film o Nawalnym...

Na tym polega biznes Andrzeju. Ludzie chcą być oszukiwani >;))
Tak? Aaa to coś nowegoBo ja nie znam takiego

Re: Oskar za film o Nawalnym...

Lothar.
Każda prawdopodobna oferta ma wady i zalety, a ludzie jak dzieci nie chcą myśleć o kosztach i stratach. Co ma skutki i daje szansę demagogom i innym oszustom. Ludzie chcą bajek >;) Emocje i psychotechniki. A z tego rzeka złota jak w kk.

Re: Oskar za film o Nawalnym...

[...]
Sam wiesz Wojtek, że jak się człowiek na coś "zapali" bo mu to akurat potrzebne. To nie ma siły żeby tego nie kupił. Oczywiście postępuje szybko, kupuje, nie sprawdzając innych ofert. Parę razy też dałem się na to nabrać...Zdarza się Cześć Wojtek...

Re: Oskar za film o Nawalnym...

Lothar.
Cześć Andrzeju >:) "Napalają" to się dzieci, dorośli rozumieją co się dzieje i mają swój rozum >;)) Zauważyłeś że do kościoła to chodzą głównie: kobiety i dzieci, a faceci jak już muszą, to się uśmiechają pod wąsem, słuchając tych... rewelacji >;))

Re: Oskar za film o Nawalnym...

Lothar.
Te "oscary" Andrzeju to czysta Propaganda i dla mnie są "malinami" poprawności i już nie nobilitują filmu i wręcz ostrzegają przed jego oglądaniem >;))

eżyser Daniel Roher przygląda się życiu i działalności przywódcy rosyjskiej opozycji Aleksiejowi Nawalnemu, który przez lata dorobił się potężnych wrogów – w tym prezydenta Władimira Putina.
Nawalny - opis

Reżyser dokumentu "Nawalny" Daniel Roher, który zabiera nas za kulisy sensacyjnej sprawy, oprócz rozmów z opozycjonistą, sięga po archiwalne wypowiedzi i wpisy w mediach społecznościowych. Przez cały czas mamy wgląd w śledztwo, w trakcie którego Aleksiej Nawalny dzwoni do swoich zamachowców i pyta ich, "co poszło nie tak". Większość rozmówców odkłada słuchawkę, ale jeden z niespodziewanie decyduje się odpowiedzieć na pytania Nawalnego. Obecnie Nawalny odsiaduje w Rosji wyrok 9 lat kolonii karnej o zaostrzonym rygorze. Zatrzymano go na lotnisku, po tym, jak zdecydował się wrócić do kraju. Został skazany za rzekomą "defraudację" i obrazę sądu. Czemu postanowił poświęcić swoją wolność i oddał się w ręce dyktatora? Kim jest właściwie Nawalny?

Re: Oskar za film o Nawalnym...

Lothar.
Ciekawe dlaczego wrócił? Pamiętam jak kiedyś zazdrościłem odlatującym ptakom na jesień >;)) Jak bym się wyrwał to bym nigdy nie wrócił >;) No ale rodzina >;) Hmm, nie jestem opozycjonistą i nie marzy mi się kariera polityczna >;))

Re: Oskar za film o Nawalnym...

[...]
Jest coś takiego Wojtek...Co nazywa się tęsknota. Ptaki wracają, bo lęgną się w Polsce. To ich rodzinny kraj. Wylatują na zimę, bo im za zimno, a wracają na wiosnę...

Re: Oskar za film o Nawalnym...

Lothar.
Pewnie coś o tym wiesz Andrzeju, ale tu się bardzo zmieniło i kraina naszego dzieciństwa jest tylko w naszej pamięci. Wracać, żeby kiblować, to głupota.

Re: Oskar za film o Nawalnym...

Pewnie coś o tym wiesz Andrzeju, ale tu się bardzo zmieniło i kraina naszego dzieciństwa jest tylko w naszej pamięci. Wracać, żeby kiblować, to głupota.
Też tak myślę...Wojtek. To se ne vrati

Re: Oskar za film o Nawalnym...

Lothar.
Nawet jak byś stanął w krainie dzieciństwa to sam się zmieniłeś Andrzeju >;)) Byłem tam, to wszystko jakieś takie małe i biedne >;)) Ot na moje dzisiejsze oceny to slamsy >;))