Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Amigoland
No...Długo nie trzeba było czekać...Cześć Wojtek...

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Lothar.
Cześć Andrzeju, dzień dobrze się zaczyna >;) A wiesz że niedawno nasz F16 ćwiczyły nad Izraelem, co za przypadek >;)

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Amigoland
Biedy Izrael, znowu w roli ofiary. Mówisz Wojtek  "nasz" F-16?

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Lothar.
Izrael rozpoczął największe w historii kraju ćwiczenia lotniczne. Wezmą w nich udział maszyny z ośmiu krajów, m.in. sześć polskich myśliwców F-16.

W tegorocznej, największej do tej pory edycji Blue Flag udział bierze ok. 80 samolotów i 1500 członków załóg z ośmiu krajów. Na liście uczestników, oprócz Polski, znajdują się: USA, Grecja, Francja, Niemcy, Indie, Włochy oraz - oczywiście - Izrael. Głównym zadaniem załóg biorących udział w ćwiczeniach jest prowadzenia rozpoznania, nalotów oraz operacji SEAD (Suppression of Enemy Air Defenses), polegających na zwalczaniu środków obrony powietrznej przeciwnika, a przede wszystkich jego systemu obrony przeciwlotnicznej.

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Serenity
Program radiowy Hala Turnera
Iran wystrzeliwuje drony i rakiety manewrujące przeciwko Izraelowi
HALA TURNERA
 ŚWIAT
 13 KWIETNIA 2024 R
 ODSŁON: 96371
Iran wystrzeliwuje drony i rakiety manewrujące przeciwko Izraelowi
Iran rozpoczął odwetowy atak na Izrael w odpowiedzi na izraelskie bombardowanie kompleksu ambasady Iranu w Damaszku w Syrii 1 kwietnia.

Jednokierunkowe drony „Kamikadze” rzekomo wystrzelono w trzech falach. Według doniesień, pociski manewrujące podążały za tymi dronami.

To się szybko rozwija, coraz bardziej, jak to rozumiem.

(Wróciłem do New Jersey. Moja żona i ja wracaliśmy z Pensylwanii, kiedy miał miejsce atak)

AKTUALIZACJA 17:19 EDT --

Źródła w sąsiednim kraju Iraku jako pierwsze zauważyły ​​atak dronów i ogłosiły alarm. Te same źródła kilka minut później zaalarmowały o DRUGIEJ FALI dronów.

-- Iracki Kataib Hezbollah ogłosił rozpoczęcie operacji przeciwko Izraelowi! Oznacza to, że NIEKTÓRE drony widziane w Iraku zostały wystrzelone w Iraku! – Z Iranu wystrzelono drugą falę dronów. Ponadto Iran potwierdził, że wystrzelono rakiety manewrujące, które docierają do Izraela po około 2 godzinach.

– Irański atak na Izrael obejmuje „setki dronów szturmowych”, mówi izraelski urzędnik Barakowi Ravidowi z Axios.

-- Drony wystrzelone z Jemenu! Doniesienia o startach z całego Izraela.

– Jordańska obrona powietrzna jest gotowa przechwycić i zestrzelić każdy irański dron lub samolot naruszający jej przestrzeń powietrzną, podają dwa regionalne źródła bezpieczeństwa.

-- Tel Awiw ma powszechną przerwę w dostawie prądu/cyberatak.

– Biały Dom: „Atak na Izrael prawdopodobnie zajmie kilka godzin”.

********** BŁYSK *********

Władimir Putin: Jeśli Stany Zjednoczone chcą wyjść na boisko, aby wesprzeć Izrael, nie będziemy tu siedzieć bezczynnie, najmniejszy atak Stanów Zjednoczonych na irańską ziemię zmusi nas do wsparcia Iranu.

-- Iran oficjalnie ogłosił rozpoczęcie ataku na Izrael „Zły reżim zostanie ukarany” – powiedział Najwyższy Przywódca Iranu ajatollah Ali Chamenei.

 Całość: https://halturnerradioshow.com/index.php/en/component/content/article/iran-launches-drones-and-cruise-missiles-against-israel?catid=17&Itemid=220

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Amigoland
Serenity napisał/a
[...]

Ciekawe czym Putin wesprze Iran. Jak oni sami brali z Iranu rakiety Witaj Sarenko...

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Serenity
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Serenity
Rosja poczyniła próby by Iran nie eskalował konfliktu, ale Iran MUSIAŁ odpowiedzieć.

Póki co dronami, nie na pełną skalę.
Jakby Izrael nie odpowiedział, byłoby kwita.

Warto przeczytać całość, bo zanosi się na pełny konflikt

[...]

Czy już dzisiaj zacznie się bombardowanie Iranu? Czy dopiero jutro? Benzyna znowu zdrożeje...

[...]

Pożyjemy, zobaczymy Amigo
 Jakieś rakiety Rosja wypróbowywała ostatnio, z dobrym skutkiem.
Nie mam teraz czasu, bo wybieram się na wycieczkę, ale później poszukam.
Miłego dnia 🙂

[...]

Izrael nie odpowie? Na pewno odpowie...Przecież to wszystko zostało zaplanowane...

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Amigoland
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Serenity
Serenity napisał/a
Amigoland napisał/a
Serenity napisał/a
[...]

Tja...No mają tam jeszcze trochę. Ale nie tyle co ma USA...Wiem o jak rakiety chodzi Sarenko. Chodzi o rakiety FAB, czy VAB...O wadzie 1,5 tony. Zmietli tymi rakietami miasteczko o które walczyli....10 lat

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

michalina
[...]

Miłego Sarenko:))
Udanej wycieczki:))

[...]

Może chodzi o rakiety Cyrkon. Które Rosja "skrywała" przed światem Tylko że są to rakiety produkowane na komponentach zachodnich. Przy obecnych sankcjach, nie ma szans na produkcję, na większą skalę...

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Amigoland
A jaki mamy główny temat w Polsce?...Aborcja na życzenie

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Amigoland
Jakaś iskierka nadziei jeszcze jest....
"Biden nie chce odwetowego ataku na Iran
Jak przekazał zwykle bardzo dobrze poinformowany portal Axios, Biden miał powiedzieć Netanjahu, że Stany Zjednoczone są przeciwne jakiemukolwiek ewentualnemu atakowi na Iran. Miał też poinformować premiera Izraela, że Amerykanie nie wezmą udziału w kontruderzeniu, jeśli Izrael chciałby je przeprowadzić. Prezydent miał zaproponować Netanjahu, by uznać skuteczne zestrzelenie rakiet i dronów za wygraną i nie eskalować konfliktu."
https://dorzeczy.pl/swiat/574521/joe-biden-mowi-co-zrobia-usa-jesli-izrael-zaatakuje-iran.html

Re: Jak nie..... to przemarsz wojsk?

Amigoland
""Sprawę można uznać za zakończoną. Jeżeli jednak izraelski reżim popełni kolejny błąd, odpowiedź Iranu będzie znacznie surowsza" – przekazała irańska misja przy ONZ."
https://dorzeczy.pl/swiat/574530/iran-wskazuje-powod-ostrzalu-izraela-i-mowi-co-dalej.html

[...]

Dziękuję Michalinko
12