Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Lothar.

Beltane, Beltaine (irl. Lá Bealtaine, wym. [l̪ˠaː ˈbʲal̪ˠt̪ˠənʲə]; gael. Là Bealltainn, wym. [l̪ˠa: ˈpjaul̪ˠt̪ˠɪɲ]) – święto celtyckie rozpoczynające lato, znane też jako „ognie Belenosa” albo Cethsamhain – „przeciw Samhain”. Związane było ze zmianą pór roku, wyznaczając zarazem jego półroczny przedział.

Przypadało ono w nocy z 30 kwietnia na 1 maja – wygaszano wówczas w domach paleniska i rozpalano je ponownie od nowego ognia wzniecanego przez druidów. Bydło domowe przepędzano z pastwisk zimowych na wyżej położone, dla wypasu na świeżych trawach wiosennych[1]. Wśród zaklęć przepędzano je także pomiędzy dwoma ogniskami, co na nowy rok miało je uchronić przed nieszczęściami i chorobami; wśród irlandzkich wieśniaków zwyczaj ten utrzymał się do czasów współczesnych[2].

Obecnie święto obchodzone jest jako Beltane Fire Festival.

Ważną postacią części celtyckiego rytuału Beltane poświęconego urodzajności było uroczyste palenie wielkiej kukły zwanej wicker man (wiklinowiec)[potrzebny przypis].

W religii wicca oraz niektórych nurtach neopogańskich Beltane jest jednym z tzw. sabatów większych[potrzebny przypis].
Zobacz też

    Imbolc
    Samhain
    Lughnasadh
    Noc Walpurgi

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

michalina
Palimy,ja palę:))
Dzis Noc Walpurgii:))

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Lothar.
To święto Czarownic >;P Palimy ogniska >;))

W nocy z 30 kwietnia na 1 maja na górze Brocken zbierały się czarownice. Na miotłach i kozach docierały na Walpurgisnacht. Skąd się wzięło to dziwne święto?

Motyw tego święta wykorzystał w „Fauście” Johann Wolfgang von Goethe. Od wieków kojarzy się z sabatami czarownic, które tej właśnie nocy naradzają się z szatanem, jak w najbliższym czasie zaszkodzić ludziom i siłom dobra. To właśnie Noc Walpurgi. Lecz czy na pewno zwykli ludzie nie mieli szans z czarownicami i piekielnymi mocami?
Ludowe znaczenie „nocy czarownic”

W kontekście Nocy Walpurgi mamy do czynienia z pewnego rodzaju misz-maszem znaczeniowym. Doszło tutaj bowiem do specyficznego połączenia różnych niegdysiejszych świąt. Pierwszym z nich jest pogańska „noc czarownic”, drugim zaś święto ludyczne, w trakcie którego odbywały się m.in. zawody, o których później. Dołożenie do tego chrześcijańskiego święta Walpurgi jeszcze bardziej skomplikowało sytuację.

Skąd w ogóle pochodzi nazwa tej nocy czarownic? Noc Walpurgi została tak nazwana od urodzonej w Devonshire św. Walpurgi. Była ona córką Ryszarda, króla angielskiego lub księcia Wessex (w zależności od źródła). Jej bratem był św. Wilibald. Była również siostrzenicą św. Bonifacego. W VIII wieku była opatką klasztoru Heidenheim w obecnej Bawarii, w Środkowej Frankonii. Od około 750 roku pomagała wujowi w pracy misyjnej na ziemiach niemieckich. Co ciekawe, głosił on między innymi, że wiara w czarownice jest postawą niechrześcijańską.

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Amigoland
Ja nie zapalę, bo nie mam podwórka . Mogę zapalić na balkonie...Papierosa

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Biegnij Lola biegnij
Amigoland napisał/a
Ja nie zapalę, bo nie mam podwórka . Mogę zapalić na balkonie...Papierosa
 Ja dziesiaj jade na imprezę grillową do tej mojej przyjaciółki, która mnie wkurwiła 2 lata i kontakt sie urwał, ale mnie naciska, dzwoni, wysyła esemesy, nie daje za wygraną, to dam jej jednak szansę he he he
Alicja w krainie czarów

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Lothar.
Tylko pij z umiarem

A tak serio to szykuje się miły wieczór, tylko jeszcze do pracy trzeba jechać >;))

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Lothar.
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Amigoland
To zapal świecę >;)) Cześć Andrzeju >;)

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Biegnij Lola biegnij
Tylko pij z umiarem

A tak serio to szykuje się miły wieczór, tylko jeszcze do pracy trzeba jechać >;))
Dobrze tatusiu! a palić papieroski mogę? Tylko dwa! dobrze? he he
Alicja w krainie czarów

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Lothar.
Jeden i to bez zaciągania się >;PPP Tak jak pan Clinton >;PPP Tylko innych błędów tego pana nie uskuteczniaj i o 22 w domu >;))) I.... wstydu nie przynoś >;)))))

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Biegnij Lola biegnij
A moge zostać na noc? Tylko ten jeden raz? pliiiizzzzz he he
Alicja w krainie czarów

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Lothar.
Za mąż wyjdziesz, to się będziesz szwendać, niech się kto inny martwi >;)) A na razie, to nic z tego i nie chcę słyszeć żadnych plotek, że się z żonatymi prowadzasz >;PP

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Biegnij Lola biegnij
Ale ja nie wyjdę za mąż!! to co, do końca życia szlaban???? he he
Alicja w krainie czarów

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Lothar.
Mieć córkę na wydaniu, na głowie, to nielichy problem. A żeby sobie jeszcze jakiejś bidy, nie narobiła.  Baw się dobrze, Ewo :) Z umiarem >;P Do miłego, trzeba lecieć. w stronę.... Michaliny >;))

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Biegnij Lola biegnij
Ja tez tatusiu zaraz zapierdalam do pracy, ale za to w końcu jakaś miła perspektywa na popołudnie he he
Alicja w krainie czarów

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Lothar.
No to "baw się" w pracy, coś zarobić trzeba >;P Tylko z umiarem, bo na ciebie, Ewo to trzeba mieć oko >;)

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Biegnij Lola biegnij
Lothar. napisał/a
No to "baw się" w pracy, coś zarobić trzeba >;P Tylko z umiarem, bo na ciebie, Ewo to trzeba mieć oko >;)

Nie boje sie , bo Święty Wojcieszek nade mną jak widac czuwa he he he
Alicja w krainie czarów

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

X Koło Fortuny

Karta Tarota przedstawia koło, które obraca się i zanosi ludzi tam, gdzie wcześniej sami by się nie dostali. Symbolizuje ono zmienność losu. Raz wygrywamy, raz przegrywamy i to jest właśnie Koło Fortuny, które w średniowieczu było symbolem życia człowieka. Karta Koło Fortuny oznacza możliwość odmiany losu, życiowy pech lub uśmiech szczęścia.

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Lothar.
Oczy..... miej otwarte >;P

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Oczy..... miej otwarte >;P
A usta zamknięte Żeby nie powiedzieć czegoś za dużo

Re: Dziś w nocy palimy ognisko >;))

Biegnij Lola biegnij
Oczy..... miej otwarte >;P
A usta zamknięte Żeby nie powiedzieć czegoś za dużo
To na grylu gęba na kłódkę???
Alicja w krainie czarów
123