Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Previous Topic Next Topic
 
classic Klasyczny list Lista threaded Wątki
27 wiadomości Opcje
12
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
Chiny do tej pory nie mogą się pogodzić z utratą Taiwanu. A proponują Ukrainie oddanie Rosji tylu ziem. Coś nie halo? Jak to międzynarodowe organizacje mają odbudowywać zniszczoną Ukrainę? A może Rosja zapłaci reperacje?
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
Chiny proponują zniesienie zachodnich sankcji na Rosję i ponowne pompowanie tam miliardów euro i przekazywanie zachodnich technologii. I co? Za 20 lat mamy powtórkę z rozrywki. Czy Chiny nie znają kacapskiego imperializmu?
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

michalina
Aamigo ,Chiny \,moim zdaniem oczywiście,mają najwięcej rozumu ze wszytskich;))
Każdy plan by przerwać tę wojne jest dobry:))
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Biegnij Lola biegnij
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Amigoland
ZAWARTOŚCI USUNIĘTE
Autor usunął wiadomość.
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
Biegnij Lola biegnij napisał/a
"nielegalnej wojny" he he he rozwalił mnie ten tekst. Ja uważam, że tzw Chiński plan pokojowy to nic innego , jak przystopowanie hegemona z zachodu. Jesli tego nie zrobią , to tamta zaraza weszłaby całemu światu na głowę. Chiny siedziały latami cichutko, w sensie , nie wdawały sie w wieksze konflikty zbrojne, liczyła sie gospodara, gospodara i jeszcze raz gospodara, plus wysokie technologie. Chińczyki przez dziesiatki lat zapierdalały za darmo, zeby Europejczyk mógł leżeć dupa do góry, a teraz powiedziały stop. Teraz mają wszystko, zeby rozdawać karty i własnie to robią. Jeśli wejda do Afryki, do Ameryki płd, a już to robią, to Hameryka nie ma szans, to znaczy ma szanse, ale to wiąże sie z wojną atomową. Jestem ciekawa co wyniknie z tego całego handlu rodziny Bidetów z Chińczykami, moze się okazać, że handlowali informacjami, technologiami. Jak to sie zakończy nie mam zielonego pojęcia. Ale znając syjon będzie szedł po trupach do celu. Ich system bankowy (piramida finansowa) własnie upada, Chiny i Rosja olały dolara i zaczęły  handlować  w juanach i rublach, jeśli syjon nie zdąży wdrożyć zamordystycznej waluty cyfrowej, to pójdzie na wojnę i to z całym impetem. Obawiam się, że ten scenariusz jest bardzo realistyczny. Zdominowali pół a nawet więcej świata i nie pozwola sobie tego tak po prostu odebrać.
No...Wszystkie wojny są nielegalne A to że amerykanie prowadzili wojny, też było nielegalne. Odbywały się nawet protesty w wielu krajach...Tylko nie w Rosji i Chinach Cześć Ewka.
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez michalina
michalina napisał/a
Aamigo ,Chiny \,moim zdaniem oczywiście,mają najwięcej rozumu ze wszytskich;))
Każdy plan by przerwać tę wojne jest dobry:))
No bo Chiny są na drodze rozwoju i nie na rękę im jakieś wojny, sankcje...I inne ograniczenia w handlu. Jak już wspominałem Wojtkowi, w obecnych czasach, nie sztuką jest coś wyprodukować, sztuką jest coś sprzedać... Witaj Michalino...
Ps.
Patrzenie Xi Pinga na Putina...Bezcenne...
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
Osobiście myślę, że nic z tego planu nie wyjdzie...Jest za bardzo...Proputinowski... Zabrakło najważniejszego w wizycie Xi  Pinga. Nie podpisano umowy rozwijającej rurociąg Siła Syberii. Wiadomo, kacapy spłukali się na wojnie i nie śmierdzą groszem. Dlaczego im Chiny nie pomogą? Może mają inne alternatywy?
https://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/komentarze-osw/2019-12-05/watla-sila-syberii-uruchomienie-pierwszego-gazociagu-z-rosji
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Lothar.
Przemyślałem naszą sytuację Andrzeju. Żebyśmy mieli w miarę normalne życie, to potrzebujemy nowej Zimnej wojny. Niech stany i Chiny się szachują, to będzie względny spokój. Popieram stany, ale nie dają nam żyć to i dobrze że mają kłopoty, dobrze jak by odbudowali swoją gospodarkę, bo duszenie innych państw to pasożytowanie.
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
Lothar. napisał/a
Przemyślałem naszą sytuację Andrzeju. Żebyśmy mieli w miarę normalne życie, to potrzebujemy nowej Zimnej wojny. Niech stany i Chiny się szachują, to będzie względny spokój. Popieram stany, ale nie dają nam żyć to i dobrze że mają kłopoty, dobrze jak by odbudowali swoją gospodarkę, bo duszenie innych państw to pasożytowanie.
Kto nas dusi Wojtek? Stany jako kraj? Czy syjon jako światowa mafia
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Lothar.
Na nowojorskiej giełdzie jesteśmy jako firma i zadłużeni jesteśmy na 100 lat, znów kombinują z katastrem żeby Polakom zabrać domy. A pan premier jest człowiekiem niszczyciela gospodarek JP Morgan.

J.P. Morgan, właśc. John Pierpont Morgan (ur. 17 kwietnia 1837, zm. 31 marca 1913)[1] – amerykański finansista i biznesmen z przełomu XIX i XX wieku. Założyciel m.in. J.P. Morgan & Company, General Electric i U.S. Steel i jeden z najbardziej prominentnych uczestników paniki bankowej z 1907 roku. Jeden z najbogatszych swego czasu ludzi na świecie, równorzędnie z Andrew Carnegiem czy Johnem D. Rockefellerem. Jako kolekcjoner dzieł sztuki, przekazał swoją kolekcję Metropolitan Museum of Art. Został odznaczony Orderem Czerwonego Orła w czerwcu 1911 roku po przekazaniu oryginalnego listu Marcina Lutra władzom niemieckim.
Spis treści

    1 Praca
    2 Rodzina
    3 Kolekcja
    4 Krytyka
    5 Przypisy

Praca

W 1857 roku rozpoczął pracę w londyńskiej filii firmy swojego ojca. W 1858 roku przeniósł się do Nowego Jorku. Do wojska, w czasie wojny secesyjnej, nie został powołany dzięki trzystudolarowej zapłacie. W 1871 r. założył razem z Anthonym Josephem Drexelem Bank Drexel, Morgan & Co., który od 1895 roku nosił nazwę J. P. Morgan & Co. Nabył zrujnowane linie kolejowe, które uzdrowił. W 1901 roku założył poprzez kilka fuzji stalowy trust United States Steel Corp., który wówczas był największą spółką akcyjną na świecie. Przy sprzedaży papierów wartościowych pomnożył swój majątek. Aby wesprzeć swój trust, nabył w 1902 roku angielskie linie żaglowców International Mercantile Marine Company. Do IMMC należały także White Star Line, w której skład wchodziły statki klasy Olympic, w tym Titanic. Jako prezes zarządu IMMC Morgan powinien być w kwietniu 1912 na pokładzie Titanica, jednak z powodu choroby tam się nie znalazł[2].

W 1903 roku zainwestował w raczkujący przemysł samochodowy, wnosząc 2/3 kapitału zakładowego do Briscoe Motor Corporation. Później firma ta stała się podstawą Chrysler Corporation. Morgan dawał firmom gwarancję stabilności oraz przewidywalności usług. Kilkakrotnie ingerował w finanse państwa. W 1895 i 1907 r. zakupił, jako lider grupy inwestorów, dużą ilość obligacji skarbowych i tym uratował USA przed bankructwem. Jednocześnie mógł odsprzedać je z zyskiem. W 1912 roku wytoczono przeciwko niemu proces z powodu niejasnych transakcji finansowych. Wprawdzie został uniewinniony, ale na widok publiczny wyszedł wówczas cały rozmiar jego gigantycznego imperium.

Aż do śmierci John Pierpont Morgan rozszerzał swoje wpływy w sektorze kolejowym, bankowym, żegludze, telekomunikacji oraz w przemyśle elektrycznym. Przedsiębiorstwa Morgana w 1901 r. kontrolowały połowę sieci kolejowych czy też 2/3 produkcji stali w USA.

J. P. Morgan & Co był zawsze bankiem inwestycyjnym i finansował między innymi fuzje przedsiębiorstw, tj. General Electric Corp., czy inwestycje kolejowe w USA. Bank ten połączył się w 2000 roku z Chase Manhattan Bank tworząc JPMorgan Chase.
Rodzina

W 1861 ożenił się z Amelią Sturges (1835–1862), która wkrótce zmarła na gruźlicę. 3 maja 1863 ożenił się ponownie z Frances Tracy (1842–1924), z którą miał czwórkę dzieci.

    Johna Pierponta Morgana Jr. (1867–1943)
    Louisę Pierpont Morgan (1866–1946, która wyszła za mąż za Herberta Livingstona Satterlee)
    Juliet Morgan (1870–1952) i
    Anne Tracy Morgan (1873–1952)

Kolekcja

Jednym z hobby Morgana była sztuka. Zgromadził on ogromną kolekcję dzieł sztuki oraz dzieł literackich, które przekazał Morgan Library & Museum w Nowym Jorku. Na prośbę koptologa Henry’ego Hyernata zakupił kilka manuskryptów z biblioteki św. Michała w Egipcie. Niedługo po powstaniu Republiki Chińskiej w 1911 roku J.P. Morgan negocjował z chińskim rządem zakup obiektów pałacu cesarskiego. Największym oszlifowanym szafirem jest Gwiazda Indii o masie 563,35 karatów. Morgan zafundował go Amerykańskiemu Muzeum Historii Naturalnej, gdzie można go zobaczyć.
Krytyka

Pisarz F. William Engdahl napisał, że Morgan swoją karierę rozpoczął w wieku 24 lat poprzez wykup zepsutych karabinów od armii w czasie wojny secesyjnej. Na jego rozkaz kupiono potajemnie 5000 karabinów za cenę 3,5 dolara od sztuki w arsenale w Nowym Jorku. John Pierpont Morgan sprzedawał następnie wadliwe karabiny jako nowe, w idealnym stanie za cenę 22 dolarów od sztuki, w siedzibie armii w St. Louis. Tak rozpoczął karierę poprzez oszustwo i korupcję. Twierdzono, że to on rozpowszechnił pogłoskę o bankructwie jednego z większych banków w Nowym Jorku, co w 1907 roku spowodowało panikę, która dotknęła też inne banki. Nelson Wilmarth Aldrich, który był blisko związany z sektorem bankowym, a także spowinowacony z rodziną Rockefellerów przewodniczył komisji powołanej na skutek paniki z 1907 roku. Komisja ta zaproponowała założenie Rezerwy Federalnej, czyli banku centralnego, aby uniknąć na przyszłość podobnych sytuacji. Według G. Edwarda Griffina projekt ustawy o wprowadzeniu Rezerwy Federalnej sporządzono w 1910 roku na Jekyll Island. Ustawę sporządzono w ścisłej tajemnicy przy udziale Morgana i kilku innych członków banków. Frank Fander, wówczas prezes National City Bank (dziś Citibank), wspominał, że członkowie komisji przyjeżdżali osobno i zatrzymywali się najdyskretniej jak tylko mogli gdy przybywali na dworzec, gdzie czekał samochód Aldricha. „Wiedzieliśmy, że w żadnym wypadku nie może wyjść to na jaw. Gdyby społeczeństwo dowiedziało się, że to my stworzyliśmy projekt, to nie miałby on żadnych szans w Kongresie. Ustawę o Rezerwie Federalnej (Federal Reserve Act) uchwalono 23 grudnia 1913 roku. Ustawa ta przeszła w parlamencie bez większych dyskusji. Dzień przed wigilią i tylko godzinę później została podpisana przez prezydenta.

W literaturze o kryzysie gospodarczym uważa się, że w 1913 r. założono Rezerwę Federalną dla małego grona wpływowych bankierów, o silnej pozycji i sporej władzy. Tak naprawdę, na początku Fed nie był instytucją publiczną, lecz prywatną korporacją. Garstka menedżerów bankowych i przemysłowych miała swój własny bank centralny. F. William Engdahl wskazuje także na to, że przez błędną politykę pieniężną zarządzania środkami tej instytucji, już w 1979 roku około 24 milionów Amerykanów żyło poniżej granicy ubóstwa.
Przypisy

J.P. Morgan, [w:] Encyclopædia Britannica [online] [dostęp 2020-11-23] (ang.).
Sergiusz Prokurat, Niezwykłe początki znanych firm, Warszawa: PWN, 2015, s. 184-212, ISBN 978-83-01-18186-4.
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
No ale do kogo należy ta nowojorska giełda? Chyba nie do Stanów, chociaż nazywa się nowojorska
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Lothar.
Intercontinental Exchange, Inc. ( ICE ) to amerykańska firma założona w 2000 roku, która obsługuje globalne giełdy finansowe i izby rozliczeniowe oraz dostarcza technologię hipoteczną, dane i usługi notowań. Notowana na Fortune 500 , S&P 500 i Russell 1000 , firma jest właścicielem giełd na rynkach finansowych i towarowych oraz obsługuje 12 regulowanych giełd i rynków. Obejmuje to giełdy kontraktów terminowych ICE w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie, giełdy kontraktów terminowych Liffe w Europie, giełdę nowojorską , giełdy opcji na akcje i OTCrynków energii, kredytów i akcji.
Wymiana międzykontynentalna, Inc.
Intercontinental Exchange logo.svg
Typ
        Publiczny
Sprzedawany jako
       

    NYSE :  ICE
    Składnik S&P 500

JEST W
        US45866F1049
Przemysł
       

    Usługi biznesowe
    Usługi finansowe
    Rynki finansowe
    Technologia

Założony
        11 maja 2000 ; 22 lata temu
Założyciel
        Jeffreya Sprechera
Siedziba
        Atlanta, Georgia
, NAS
Kluczowi ludzie
        Jeffrey Sprecher
(prezes i dyrektor generalny)
Warren Gardiner (dyrektor finansowy)
Benjamin Jackson
(prezes)
Mark Wassersug (dyrektor ds. informatyki)
Produkty
       

    Clearing
    Lista giełdowa
    Dane finansowe
    Technologia hipoteczna

Przychód
        Zwiększyć 9,64 mld USD (2022)
Dochód operacyjny
        Zwiększyć3,64 mld USD (2022)
Dochód netto
        Zmniejszenie1,50 mld USD (2022)
Aktywa ogółem
        Zwiększyć194,3 mld USD (2022)
Całkowity kapitał własny
        Zwiększyć22,76 mld USD (2022)
Liczba pracowników
        8911 (2022)
Spółki zależne
        Nowojorska Giełda Papierów Wartościowych
Strona internetowa
        lód .com
Przypisy / odniesienia
Dane finansowe na dzień 31 grudnia 2022 r. [1]

ICE jest również właścicielem i operatorem sześciu centralnych izb rozliczeniowych : ICE Clear US, ICE Clear Europe, ICE Clear Singapore, ICE Clear Credit , ICE Clear Netherlands i ICE NGX. ICE posiada biura w Atlancie , Nowym Jorku , Londynie , Chicago , Bedford , Houston , Winnipeg , Amsterdamie , Calgary , Waszyngtonie , San Francisco , Tel Awiwie , Rzymie , Hyderabadzie , Singapurze i Melbourne .
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
Lothar. napisał/a
Intercontinental Exchange, Inc. ( ICE ) to amerykańska firma założona w 2000 roku, która obsługuje globalne giełdy finansowe i izby rozliczeniowe oraz dostarcza technologię hipoteczną, dane i usługi notowań. Notowana na Fortune 500 , S&P 500 i Russell 1000 , firma jest właścicielem giełd na rynkach finansowych i towarowych oraz obsługuje 12 regulowanych giełd i rynków. Obejmuje to giełdy kontraktów terminowych ICE w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie, giełdy kontraktów terminowych Liffe w Europie, giełdę nowojorską , giełdy opcji na akcje i OTCrynków energii, kredytów i akcji.
Wymiana międzykontynentalna, Inc.
Intercontinental Exchange logo.svg
Typ
        Publiczny
Sprzedawany jako
       

    NYSE :  ICE
    Składnik S&P 500

JEST W
        US45866F1049
Przemysł
       

    Usługi biznesowe
    Usługi finansowe
    Rynki finansowe
    Technologia

Założony
        11 maja 2000 ; 22 lata temu
Założyciel
        Jeffreya Sprechera
Siedziba
        Atlanta, Georgia
, NAS
Kluczowi ludzie
        Jeffrey Sprecher
(prezes i dyrektor generalny)
Warren Gardiner (dyrektor finansowy)
Benjamin Jackson
(prezes)
Mark Wassersug (dyrektor ds. informatyki)
Produkty
       

    Clearing
    Lista giełdowa
    Dane finansowe
    Technologia hipoteczna

Przychód
        Zwiększyć 9,64 mld USD (2022)
Dochód operacyjny
        Zwiększyć3,64 mld USD (2022)
Dochód netto
        Zmniejszenie1,50 mld USD (2022)
Aktywa ogółem
        Zwiększyć194,3 mld USD (2022)
Całkowity kapitał własny
        Zwiększyć22,76 mld USD (2022)
Liczba pracowników
        8911 (2022)
Spółki zależne
        Nowojorska Giełda Papierów Wartościowych
Strona internetowa
        lód .com
Przypisy / odniesienia
Dane finansowe na dzień 31 grudnia 2022 r. [1]

ICE jest również właścicielem i operatorem sześciu centralnych izb rozliczeniowych : ICE Clear US, ICE Clear Europe, ICE Clear Singapore, ICE Clear Credit , ICE Clear Netherlands i ICE NGX. ICE posiada biura w Atlancie , Nowym Jorku , Londynie , Chicago , Bedford , Houston , Winnipeg , Amsterdamie , Calgary , Waszyngtonie , San Francisco , Tel Awiwie , Rzymie , Hyderabadzie , Singapurze i Melbourne .
No przecież nie napiszą żydowska firma...Tylko amerykańska Jak syjon jest pazerny wystarczy zauważyć że nawet tak wielkie państwo jak USA, doprowadzili prawie do...Bankructwa
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Lothar.
Jak to prawie Andrzeju jak sto milionów ludzi żyje poniżej progu ubóstwa, ludzie mieszkają w przyczepach i pęka kolejna bańka.


Ponad 45 proc. Amerykanów żyje poniżej progu ubóstwa

Po raz pierwszy od początku wielkiej recesji w USA zmniejszyła się liczba ludzi żyjących poniżej progu ubóstwa. Według ostatnich danych amerykańskiego Biura Spisu Powszechnego odsetek osób żyjących z biedzie zmniejszył się w 2013 roku o 0,5 proc. do 14,5 proc.

Publikacja: 17.09.2014 20:55
Po raz pierwszy od początku wielkiej recesji w USA zmniejszyła się liczba ludzi żyjących poniżej pro

Po raz pierwszy od początku wielkiej recesji w USA zmniejszyła się liczba ludzi żyjących poniżej progu ubóstwa.

Foto: Bloomberg

Tomasz Deptuła

Dane ciągle uznano jednak za niepokojące. Poniżej progu ubóstwa, za który w USA uważa się dochody poniżej 23.850 dolarów rocznie na czteroosobową rodzinę żyje wciąż w USA 45,3 miliona ludzi.

- Ta liczba nie różni się znacząco od poziomu biedy z 2012 roku – napisali autorzy raportu. Przypomnieli także, że aż 42 miliony ludzi nie posiadały przynajmniej przez część ubiegłego roku jakiegokolwiek ubezpieczenia medycznego.

Te ostatnie dane te mogą się jednak poprawić się znacząco w 2014 roku w związku z wejściem w życie reformy ubezpieczeń medycznych Obamacare. Natomiast dochody statystycznej rodziny wciąż znajdują się na poziomie o 8 procent niższym niż w rekordowym 2007 roku, który osiągnięto u progu pęknięcia wielkiej nieruchomościowej bańki spekulacyjnej. Ubiegłoroczny dochód rodziny wyniósł średnio 51 759 dolarów i znajdował się na podobnym poziomie, co w 2012 roku.

Poza tym obecny poziom ubóstwa utrzymuje się na znacznie wyższym poziomie niż w 1974 oraz 2000 roku, kiedy osiągnął najniższą wartość – 11 procent.

- Te dane dowodzą, że najwięcej wysiłku należy łożyć we wzmocnienie klasy średniej, która wciąż odczuwa skutki recesji – skomentował raport Biały Dom.
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
No, to już są bankrutem
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Lothar.
Potencjał jest, może się podniosą?
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Amigoland
Na początku o Chinach...
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Co wy na ten "chiński plan pokojowy"?

Lothar.
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Amigoland
Amigoland napisał/a
Banki i korporacje?
12