Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

Lothar.
Aaaa to od Zbigniewa >;))

rzeczownik, rodzaj męskoosobowy

    (1.1) imię męskie zdrobn. od: Zbigniew

przykłady:
    (1.1) Na balach Zbyszek pojawia się w pachnącym naftaliną fraku i pod muszką[1].

wyrazy pokrewne:
    rzecz. Zbigniew mos, Zbychu mos

źródła:

Dorota Karaś, Cybulski. Podwójne salto, Kraków: Znak, 2016, s.89. ISBN 978-83-240-4350-7.

Zbigniew – męskie imię pochodzenia słowiańskiego. Złożone jest z dwóch członów: Zby- („zbyć, zbyć się, pozbyć się”) i -gniew („gniew”)[1]. Mogło oznaczać „tego, który się zbył (pozbył) gniewu”. Właściwie powinno ono brzmieć Zbygniew, a Zbigniew to wynik zniekształcenia, które nastąpiło przy odczycie imion słowiańskich przez pierwszych badaczy. W Polsce imię to po raz pierwszy odnotowano jako Zbygniew[2]. Do końca XV wieku imię Zbygniew zanotowano u około 1000 osób[3].

Zbigniew imieniny obchodzi: 17 lutego, 17 marca, 1 kwietnia, 7 czerwca (wspomnienie bł. Zbigniewa Strzałkowskiego), 10 października i 10 grudnia.

Podobne imiona staropolskie: Zbylut, Zbysław, Zbywoj.

Re: Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

Lothar.
Sprawdziło się Zdyszek- Zbyszek no niestety >;/ A taki zdrowy kawał chłopa, chudy drągal inteligentny i wrażliwy inżynier, dwoje dzieci, znaliśmy się ze szkoły średniej tej co robiliśmy z panem ratem >;)

Re: Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

Amigoland
 (1.1) Na balach Zbyszek pojawia się w pachnącym naftaliną fraku i pod muszką[1]. To dobre Cześć Wojtek. Jakbyś nie powiedział. To nigdy bym nie uwierzył że jest takie imię Zdyszek

Re: Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

Lothar.
Cześć Andrzeju spójrz na górę strony, tam Serenka przykleiła imieniny dzisiejszych solenizantów i tam jest bo dziś ma imieniny. Zbyszek miał brata niedorozwiniętego i mieszkał z nim aż Zbyszek się nie ożenił. Ale bał się o żonę i dzieci, bo tamtemu odwalało i umieścił go w "zakładzie" no i koniec był szybki. Jakie to wszystko smutne. Znałem ludzi, co żyją już tylko w pamięci.

[...]

No widziałem, ale myślałem że to literówka Miałem kolegę w klasie Zbyszka. Jaki on był nieśmiałyChodziliśmy razem, do podstawówki, zawodówki i technikum. Ale mamę to miał taką kobietę z "jajami" Zapisała go na kurs tańca i tam chłopak znalazł dziewczynę

Re: Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

Lothar.
Ten "mój" to też nieśmiały, a żona nauczycielka gaduła, gadała za dwoje. Szkoda faceta, nie pożył sobie (*) najpierw brat, a potem on. Mieszkali koło pomnika lotnika. Ten brat to był wielki i gruby, ale spokojny, no ale do czasu.

Re: Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

brunetka.
Pierwszy raz słyszę takie imię, ewidentnie pomyłka.
Witam Panowie WW, Ami.:)

Re: Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

Amigoland
brunetka. napisał/a
Pierwszy raz słyszę takie imię, ewidentnie pomyłka.
Witam Panowie WW, Ami.:)
Witaj Brunia...

Re: Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

Lothar.

    Goście

Opublikowano 17 Marca 2009
Mamy dziś imieniny Zdyszka (według naszego ulubionego serwisu...). Czy ktoś z Was zna jakiegoś Zdyszka? Dość niepospolite imię:)

    Cytuj

Gość pokrzywa

    Gość pokrzywa
    Goście

Opublikowano 17 Marca 2009
Zdyszka? oczywiście, że znam Zdyszka. Wczoraj wpadł naawet do mnie na kawę:-))

    Cytuj

Gość asia

    Gość asia
    Goście

Opublikowano 17 Marca 2009
raczej - Zbyszka. Mój tata ma tak na imię :)

    Cytuj

Gość mala

    Gość mala
    Goście

Opublikowano 17 Marca 2009
ja mam tescia zZdyszka...nie przepadamy za soba, takie te zdyszki juz sa ..:)

    Cytuj

Gość aga

    Gość aga
    Goście

Opublikowano 17 Marca 2009
Z dyszka to ja moge do sklepu po fajeczki skoczyc :D

    Cytuj

Gość ania b.

    Gość ania b.
    Goście

Opublikowano 17 Marca 2009
Tanie imię dość:) Co innego Ztysiączek albo Zmilionik:)

    Cytuj

Gość zuza

    Gość zuza
    Goście

Opublikowano 17 Marca 2009
Czy Zdyszek to ten wysoki, co zawsze kręci się po korytarzu z komórką przy uchu? Chyba ten:-)

    Cytuj

Gość zołza

    Gość zołza
    Goście

Opublikowano 17 Marca 2009
A jest w ogóle Zbyszek jako imię? Bo zawsze mi się zdawało, że to zdrobnienie od Zbigniewa.

    Cytuj

Gość anna1

    Gość anna1
    Goście

Opublikowano 17 Marca 2009
a co do imion...mam znajomego o imieniu Askaniusz.....niezłe,co?? :)

    Cytuj

Gość hi

    Gość hi
    Goście

Opublikowano 17 Marca 2009
do zołzy....Jest imię Zbyszek mam pracownika o takim imieniu....hi, hi, sprawdziłam nawet wpis w dowodzie. :):):)

    Cytuj

Gość ania b.

    Gość ania b.
    Goście

Opublikowano 17 Marca 2009
No i nadal ten nieszczęsny Zdyszek widnieje w imieninach:) Ciekawe, co Infor wymyśli na jutro?:))

Cytuj

Re: Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

Sylwia
Pewnie pomyłka
Swoją drogą trzeba od czasu do czasu chociaż jakiś link albo słówko wklejać w shoutbox bo jak zniknie , to i ten imiennik również

Re: Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

Lothar.
Wkleiłem >;)) A imię może mieć takie zdrobnienie. Moja Mama miała na imię Zdzisława ale dla znajomych "dzidka" co w dzieciństwie mnie trochę dziwiło >;))

[...]

Super! Też czasami coś tam wklejam.
Miałam kuzyna Zbyszka, bardzo młodo umarł z powikłań pogrypowych
A od Zdzisławy, to też Dzidzia jest zdrobnienie 😀

Re: Co to za imię Zdyszek? Nigdy nie spotkałem.

Lothar.
No ja tak Mamy nie nazywałem >;P Ale koleżanki z pracy tak :) Jak jestem dorosły to zupełnie inaczej widzę swoich rodziców i szkoda że nie możemy porozmawiać z tak odmiennej perspektywy >;))