Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Lothar.
Tylko w moim pokoju ich nie było, no i w toalecie >;) Na ludzi z sekt trzeba uważać bo się na dekiel rzuca. Po śmierci Mamy wystawiłem koło śmietnika żeby sobie ktoś wziął. Choć od dzieciństwa miałem bardzo ambitne plany co z nimi zrobić :) No ale jak co do czego, to będąc w żałobie, to nie wypadało siusiać na mamine święte obrazy >;)

Re: Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Amigoland
No wiem że kiczowate. W kościele nawet do jakiegoś czasu, nie było żadnych obrazów. Dopiero któryś z papieży wpadł na pomysł, żeby wieszać w kościele obrazy...Aaa co mówi na ten temat Pismo Święte?

Re: Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Lothar.
Nie wolno :) za obrazy się idzie do piekła >;) Ale kto o tym wie? >;)

Pierwsze przykazanie Boże:

Wyjścia 20:1-5

„Wtedy wypowiedział Bóg wszystkie te słowa: «Ja jestem Pan, Bóg twój, który cię wyprowadził z ziemi egipskiej, z domu niewoli. Nie będziesz miał cudzych bogów obok Mnie”.

 „Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko, ani tego, co jest na ziemi nisko, ani tego, co jest w wodach pod ziemią! Nie będziesz oddawał im pokłonu i nie będziesz im służył, bo Ja Pan, Bóg twój, jestem Bogiem zazdrosnym, który za nieprawość ojców karze synów do trzeciego i czwartego pokolenia tych, którzy Mnie nienawidzą”.

Nie wolno czynić podobizny mężczyzny ani kobiety:

Księga Powtórzonego Prawa 4:12-16

„12I przemówił do was Pan Bóg wasz spośród ognia…15Baczcie pilnie – skoro nie widzieliście żadnej postaci w dniu, w którym mówił do was Pan spośród ognia na Horebie, 16abyście nie postąpili niegodziwie i nie uczynili sobie rzeźby przedstawiającej podobiznę mężczyzny lub kobiety…”.

Przeklęty każdy, kto modli się do rzeźb:

Księga Powtórzonego Prawa 27:15

„Przeklęty każdy kto wykona posąg rzeźbiony lub z lanego metalu – rzecz obrzydliwą dla Pana dzieło rąk rzemieślnika i postawi w miejscu ukrytym. A w odpowiedzi cały lud powie Amen”.

Przymierze Boga nie pozwalało na rzeźby, posągi, obrazy:

Księga Powtórzonego Prawa 4:23

„Strzeżcie się, abyście nie zapomnieli przymierza Pana, Boga waszego, które zawarł z wami i nie uczynili sobie wyobrażenia w rzeźbie tego wszystkiego, co wam zabronił Pan Bóg wasz”.

[...]

W Islamie tak pozostało...

Re: Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Lothar.
Nie tylko Andrzeju >;) część chrześcijan w przeciwieństwie do katolików, zna biblię i wie czym jest obrażanie wyznawanego boga. A potem zdziwienie, że zły los :)

Re: Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Amigoland
No wiesz, większość ludzi jest jak św.Tomasz. Jak nie zobaczy, to nie wierzy
Aaa te obrazki św. Rodziny...symbolizują rodzinę...Może to i dla dzieci dobre. Niech widzą od małego jak wygląda rodzina...Jeden tatuś, jedna mama, a nie tam jakieś konstelacje...

Re: Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Lothar.
Jak wierzysz w Boga a Bóg mówi żeby tego nie robić, to nie robić. To jest w 10 przykazanych co tak katolicy poprzerabiali że się kupy nie trzyma >;) Tak Andrzeju jek się wierzy to za obrazy i rzeźby w kościele do piekła. Ale nie mojego, ja nie chcę takiego towarzystwa >;) Niech idą do judaistycznego płacz, zgrzytanie zębów i gotowanie w beanach (odchodach) a to się te wściekłe megiery kościółkowe zdziwią >;DD

[...]

No.., ich Pan Bóg 🤔
Gdyby nie rzeźby i obrazy ludzkość straciłaby coś, nad czym możemy się zachwycać.

Re: Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Amigoland
Sylwia napisał/a
Lothar. napisał/a
[...]

No właśnie. Straciłaby dużo ze sztuki...Witaj Sarenko...

Re: Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Lothar.
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Sylwia
Sylwia napisał/a
Lothar. napisał/a
[...]

Witaj Serenko :) Pokusa jest, ale to całkowicie zaprzecza celowi istnienia kultu. Tata mówi że prąd może być niebezpieczny a dziecko pcha palce do gniazdka aż samo się nie przekona jak to boli. Albo, albo, kompromisy mają swoją cenę. Katolicyzm powstał jako narzędzie polityczne cesarza Konstantyna i jego urzędnicy pokleili 50 istniejących wtedy biblii pod potrzeby cesarstwa. Nie trzyma to się kupy tylko mało kto to ogarnia. No wprowadzać zmiany w 10 przykazaniach co Mojżesz dostał na górze Synaj to jest coś ważnego :) bo pokazuje gdzie owi urzędnicy mieli żydowskiego boga i hmm ilu tam jest niekumatych, a kumaci robią biznes na nierozumiejących >;)

[...]

To własny wybór Andrzeju. Bóg mówi nie rób, a ty robisz. No to znaczy że nie masz wiary i nie jesteś "boży" >;) Pozostaje pytanie czy warto było? Piekło żydów i... katolików to nie jest miłe miejsce >;)) Ciekawe czy ksiądz co tam pracuje wie co robi? >;))

[...]

No ale Bóg dał przecież człowiekowi dobrą wolę? Zwróciłem uwagę na wzrok Boga w kaplicy sykstyńskiej. Chyba nie tak wygląda Bóg , który jest przepełniony miłościąCześć Wojtek.

Re: Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Lothar.
Z tą "miłością" to bym nie przesadzał Andrzeju. On coś chce i zmiękcza psychologią podatnych. To "coś" wartościowego, co byśmy sami nie dali.

Re: Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Z tą "miłością" to bym nie przesadzał Andrzeju. On coś chce i zmiękcza psychologią podatnych. To "coś" wartościowego, co byśmy sami nie dali.
Przypomina taką miłość ojcowską. Jak dobrze to dobrze. A jak zbroisz to i tak lanie cię nie ominie Ja miałem opracowaną metodę. Jak coś zbroiłem to zaraz wywalałem na stół książki i zeszyty. I odrabiałem lekcje. Które i tak były już odrobione Nie przeszkadzał mi w lekcjach A potem mu przechodziło

Re: Za te święte obrazki to bym lał i patrzył czy równo puchnie.

Lothar.
No to ja znikałem i do chałupy się nie śpieszyłem, czas leczy rany, po co to przyśpieszać, może dać szansę na zrozumienie zjawisk?