Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Lothar.
Straty nieduże, ale drzwi balkonowe do wymiany, na parę minut wyszli i wystarczyło. Duże psy zamknęli w łazience. Jakieś pierścionki i kasę wzięli. Jak oni to znajdują, chodzę chodzę i nie widzę >;)

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Lothar.
Faceci łatwiej się fiksują i czegoś nie widzą :) Przykładem, masło w lodówce (diabeł ogonem przykrył) >;))

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Nie tylko chałupy. W sieci też się nasiliły oszustwa, włamy itp. Itd
"Działają z wielkim wyrafinowaniem: oszuści, którzy okradają swoje ofiary z pieniędzy przez telefon, Internet lub przy drzwiach wejściowych. Ostatecznie jednak są to zawsze podobne sztuczki, tylko w różnych wariantach. Aby być ostrzeżonym, każdy powinien był słyszeć o następujących oszustwach.

+++
Amazon grozi zamknięciem konta? Ostrożność!
Aktualizacja z 28 lutego: W tym tygodniu do centrum porad konsumenckich zgłoszono wiele fałszywych wiadomości e-mail w imieniu Amazon. Rzecznicy konsumentów informują, że klienci są proszeni o aktualizację danych osobowych. W przeciwnym razie konto zostanie zablokowane.

Ale uwaga, to jest phishing! Oszuści próbują wyłudzić dane od klientów Amazona. Wiadomość e-mail zawiera informację: „Uważamy, że nieupoważniona osoba uzyskała dostęp do Twojego konta”. Klienci powinni następnie wprowadzić swoje dane za pomocą linku, z podaniem terminu: konto zostanie usunięte, jeśli aktualizacja nie zostanie przeprowadzona w ciągu 24 godzin.

„Przestępcy próbują wywrzeć na tobie presję i zmusić do pochopnego działania. Powinieneś zignorować tę prośbę i zawsze przenosić e-maile phishingowe bez odpowiedzi do folderu ze spamem” – ostrzega centrum porad konsumenckich .

+++

Fałszowanie: ostrzeżenie o fałszywych połączeniach Amazon
Aktualizacja z 17 lutego: Przyjazny głos w telefonie z prośbą o zatwierdzenie płatności lub zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi? Jeśli otrzymasz takie połączenie, najlepiej od razu się rozłączyć. Tak radzi portal ochrony konsumentów Watchlist Internet . Ponieważ: Istnieje duże prawdopodobieństwo, że są to fałszywe połączenia, które są obecnie wykonywane w imieniu Amazon. Amazon dzwoni tylko wtedy, gdy klienci o to poproszą.

Przestępcy podszywają się pod pracowników firmy wysyłkowej online i udają, że wystąpił problem z zamówieniem. „Powody wezwania w większości brzmią wiarygodnie, zwłaszcza jeśli faktycznie spodziewasz się paczki Amazon” – mówi Thorsten Behrens z wiedeńskiego portalu. Istnieje zatem ryzyko, że padnie się ofiarą tego oszustwa zwanego „podszywaniem się”. Każdy, kto da się nabrać na oszustwo, powinien działać natychmiast.

Jeśli udostępniłeś dane osobowe lub płatności, Watchlist Internet radzi natychmiast skontaktować się z bankiem i opisać sprawę. Zainstalowane programy, które przestępcy mogą wykorzystać jako oprogramowanie szpiegowskie, należy natychmiast odinstalować, aw razie wątpliwości ponownie uruchomić komputer . „Złóż doniesienie na policję” – radzi Behrens. Sam Amazon założył dla oszustwa adres e-mail stop-spoofing@amazon.com , na który również można zgłaszać przypadki.

+++
Podejrzana aktywność na koncie PayPal — rzekoma
Aktualizacja z 13 lutego: „Twoje konto zostało ograniczone z powodu podejrzanej aktywności”: każdy, kto otrzyma wiadomość e-mail z tym tekstem i logo PayPal, powinien zachować spokój. Jak to często bywa, użytkownicy proszeni są o potwierdzenie swojej tożsamości za pomocą linku lub przycisku. O ile nie „natychmiast nie naprawisz” swojego konta, zostanie ono trwale ograniczone.

„Bezosobowe zwroty grzecznościowe i błędny adres nadawcy jednoznacznie wskazują na próbę oszustwa” – ostrzega centrum porad konsumenckich. Usługa płatności online nigdy nie prosiłaby klientów o ujawnienie wrażliwych danych za pośrednictwem łącza. „Pod żadnym pozorem nie należy postępować zgodnie z żądaniem, w przeciwnym razie przestępcy niewłaściwie wykorzystają Twoje dane osobowe” – mówią eksperci. E-maile typu phishing pozostają bez odpowiedzi w folderze ze spamem.

+++
Ostrzeżenie o oszustwie dotyczącym przesyłek: poczta phishingowa w obiegu
Aktualizacja z 9 lutego: Uwaga klienci UPS: Centrum doradztwa konsumenckiego ostrzega przed e-mailami typu phishing, które rzekomo są wysyłane w imieniu firmy kurierskiej UPS. Temat wiadomości brzmi:

„Masz (1) wiadomość od nas. Kliknij poniżej, aby ją otworzyć”.

Sama wiadomość mówi, że podobno oczekujesz paczki i że musisz zapłacić 1,95 euro za wysyłkę, którą możesz zapłacić, klikając przycisk. Centrum porad konsumenckich zaleca przeniesienie wiadomości e-mail do folderu ze spamem bez odpowiedzi. (smoła)

Wskazówka: według centrum porad konsumenckich e-maile wyłudzające informacje często można rozpoznać po tym, że zawierają błędy ortograficzne lub gramatyczne. Bezosobowa forma zwracania się może również wskazywać, że wiadomość nie jest prawdziwa."

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Lothar.
U nas to taka ekipa okradnie kilkanaście domów zanim ich złapią. Więc jak się dowiesz że była kradzież to trzeba mieć oko bo złodzieje obserwują i jak widzisz dziwnych łebków, to im robisz zdjęcie na pamiątkę, a oni się zmywają bo "gęby sprzedane" a jak się porobi, to na 100% zdjęcie trafi na policje >;)

[...]

Jak widzisz. Hasło Schwaba...'Nic nie będziesz miał i będziesz szczęśliwy" Nie jest takie głupie Nie będziesz się martwił...Że cię okradną

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Lothar.
Ale będziesz jadł robaki, chodził w dziurawych ciuchach, zasuwał z buta i nie miał pracy. To jakie to "szczęście"?

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Ale będziesz jadł robaki, chodził w dziurawych ciuchach, zasuwał z buta i nie miał pracy. To jakie to "szczęście"?
Wiesz Wojtek, że 3 bluzki w roku, to jak dla faceta, to i tak za dużoTo będzie raczej problem celebrytów, nie nasz. Ciuchów to mam tyle, że mi do końca życia starczy, butów także. A co do jedzenia robaków, to się jeszcze zobaczy. Będą na pewno inne alternatywy...
A jak nie będzie pracy, to jedno zmartwienie mniej Wiesz że w pracy można zginąć w śmiertelnym wypadku?

[...]

Na mnie ciuchy i buty to się "palą" niszczę je solidnie, ale nie mam wymagań, choć kobitki to patrzą na buty i dłonie, to buty muszą być wypastowane a pazury czyste żadnej "żałoby po kocie" a to trudne bo wszystko jest brudne. Weź otwórz szafę jak graty się grzeją to robią obieg powietrza, niby w domach czysto wysprzątane a tam czarne smugi, albo zobacz jak jest kaloryfer a nie ma nad nim parapetu to jakie czarne smugi się robią >;) U nas jest przysłowie, że u czystej gospodyni, to się przez rok kilo brudu zje >;))

[...]

Zgadza się Wojtek. Buty trzeba mieć na zmianę. Jedne zakładasz do pracy...Drugie do kościoła. A do mycia rąk to jest środków że hoho...Tylko czasu nie ma I na czarne smugi jest sposób. Jak nie odkręcisz kaloryfera. Nie będzie smug

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Lothar.
Masz nietradycyjne rozwiązania Andrzeju >;))

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Masz nietradycyjne rozwiązania Andrzeju >;))
No trzeba sobie jakoś radzić

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Lothar.
Bez kaloryferów w zimę to metodą Michaliny długo utrzymasz młodość >;) A ja przez te ponad 8 godzin na nieogrzewanej budowie wymarzłem jem kolacje i mi zimno wywala takie rumieńce >;P A w domku ciepło >;)

[...]

Zrób sobie piecyk na budowie, jakiż problem?

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Lothar.
Właśnie dzwonili schrzaniła się chałupa w Nieporęcie, trzeba jechać a chce się "bardzo" >;) To z godzinę jazdy. Wrócę dobrze po północy, dobrze że coś zjadłem >;) A ludzie narzekają na nudne przewidywalne życie >;P

[...]

No to jedź..Nie ma to jak praca na telefon

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Lothar.
Wiesz co było? Porażeniówka wyskoczyła, a facet nie ogarnął. Patrzę a w szafie rackowej ciemno, więc zasilania nie ma, po nice do kłębka i.... działa >;) W nagrodę we wtorek będę podłączał Starlinka pana Muska, ciekawe jakie ma parametry praktyczne, dowiem się >;)

Re: Pilnujcie chałup, u nas znów jakaś ekipa "pracuje"

Faceci łatwiej się fiksują i czegoś nie widzą :) Przykładem, masło w lodówce (diabeł ogonem przykrył) >;))
Jest pewna prawidłowość, faceci się fiksują na przedmiotach bliskich i ich nie widzą, aż się nie pokaże palcem, a kobiety na odległych >;))