Ja to bym porównał ich Publikacje.

Previous Topic Next Topic
 
classic Klasyczny list Lista threaded Wątki
4 wiadomości Opcje
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Ja to bym porównał ich Publikacje.

Lothar.


Publikacja naukowa – artykuł w czasopiśmie naukowym lub w formie książki, spełniający określone, ostre kryteria poprawności, opisujący oryginalne badania naukowe i wynikające z nich wnioski, lub zbierający w formie przeglądu wnioski z wcześniej opublikowanych prac. Publikacje naukowe są zazwyczaj naukowym źródłem pierwotnym.
Struktura publikacji

W czasopismach naukowych spotyka się generalnie trzy rodzaje publikacji:

    źródłowe – opisują badania własne autora lub zespołu naukowego, który bezpośrednio autorowi podlega,
    przeglądowe – zbierają i konfrontują ze sobą wnioski z wielu publikacji źródłowych w celu usystematyzowania pewnego obszaru badań,
    polemiczne – odnoszą się do wcześniejszych publikacji, kwestionując część zawartych w nich wniosków lub wiarygodność opisu zawartych w nich badań własnych.

Publikacja źródłowa

Źródłowa publikacja naukowa składa się zazwyczaj z następujących, stałych działów:

    Tytułu, nazwisk autorów i ich adresów służbowych,
    Abstraktu, czyli bardzo krótkiego (liczącego zwykle ok. 300 słów) opisu celu badań przedstawionych w artykule, ich metodyki, wyników oraz wniosków[1],
    Listy słów kluczowych – ułatwiają odnalezienie artykułu w naukowych bazach danych,
    Wstępu – będącego zwykle zwięzłym omówieniem obecnego stanu wiedzy w zakresie dotyczącym tematu publikacji i wyjaśnienia powodów podjęcia omawianych badań,
    Opisu przeprowadzonych badań – musi być tak napisany, aby inni badacze mogli te badania powtórzyć i ewentualnie zweryfikować,
    Wyniki – omawia się tu uzyskane rezultaty i relacje między nimi,
    Dyskusja wyników – zamieszcza się obszerny opis przyjętej metodologii badań, syntezę otrzymanych wyników i wniosków wynikających z tych wyników,
    Podsumowanie – gdzie streszcza się w krótkiej formie najważniejsze wnioski
    Lista cytowań – lista dokładnych odnośników do prac, które zostały zacytowane lub wspomniane w publikacji

Publikacja przeglądowa

Układ publikacji przeglądowej różni się od publikacji źródłowej brakiem opisu przeprowadzonych badań a zamiast dyskusji wyników są kolejne rozdziały opisujące zestawione z sobą wnioski z innych publikacji. W podsumowaniu publikacji przeglądowej autor zamieszcza zwykle własne przemyślenia wynikające z zebranego materiału. Pozostałe działy publikacji przeglądowej wyglądają tak samo jak publikacji oryginalnej.
Publikacja polemiczna

Publikacje polemiczne – przyjmują zwykle formę tzw. listu – który przypomina swoją strukturą komunikaty źródłowe. W publikacji polemicznej nie musi jednak znajdować się opis przeprowadzonych badań, lecz mogą się tam znajdować tylko krytyczne uwagi na temat metodologii badań i wniosków zawartych w innej publikacji.
Publikacja naukowa w języku angielskim

Zalecany schemat i styl publikacji naukowych w języku angielskim omówiono dokładniej we „Wskazówkach EASE”.

Niektóre publikacje źródłowe przyjmują postać tzw. komunikatów – tj. skróconego do minimum opisu wstępnych badań, które są w toku. Komunikaty są w większości czasopism szybciej recenzowane i drukowane niż pełne publikacje źródłowe, a głównym celem ich pisania jest rezerwowanie tematu, w momencie kiedy ma się interesujące wyniki badań w „gorącej” tematyce, która prawdopodobnie jest też badana przez innych naukowców. Komunikaty nie posiadają zwykle wstępu i podsumowania lecz tylko opis badań i ich krótką dyskusję.
Publikacja naukowa jako źródło wiedzy naukowej

Publikacja naukowa przed ukazaniem się w druku przechodzi zazwyczaj proces recenzowania, który czasami prowadzi do odrzucenia publikacji, a czasem do jej zasadniczej korekty merytorycznej. Systemy recenzowania nie dają jednak stuprocentowej pewności, czy np. opisane w publikacji badania nie są sfałszowane. Jednak obowiązek opisywania badań w sposób, który może być powtórzony daje przynajmniej możliwości zweryfikowania ich przez innych badaczy. Znaczny, trudny do ustalenia, odsetek opisywanych badań, jeśli nie wygląda podejrzanie i nie kłóci się z dotychczasową wiedzą naukową nie jest nigdy weryfikowany przez innych badaczy.

Rodzajem kryterium znaczenia i wartości publikacji jest liczba jego cytowań w innych publikacjach, gdyż publikacje są cytowane przez innych badaczy w momencie gdy muszą się oni do nich z jakiegoś powodu odnieść, np. w celu użycia do własnych badań jakiejś metody badawczej opisanej w cytowanej publikacji.

Tytuł, adresy i nazwiska autorów, słowa kluczowe i abstrakty stanowią tradycyjnie własność publiczną, tj. są nieodpłatnie udostępniane przez wydawców czasopism naukowych wszystkim zainteresowanym, co umożliwia m.in. tworzenie baz danych publikacji. Pozostała część publikacji stanowi zwykle własność wydawcy czasopisma i nie wolno jej bezpłatnie rozpowszechniać. Dostęp do pełnych tekstów jest zazwyczaj związany z opłatami, które muszą wnosić albo biblioteki gromadzące czasopisma naukowe, albo sami potencjalni czytelnicy.

Liczba publikacji naukowych, które ukazują się na świecie jest szacowana na nie mniej niż 1 milion rocznie. Aby odnaleźć w tym gąszczu informacji interesujące dla czytelnika publikacje, tworzone są naukowe bazy danych, w których są gromadzone abstrakty publikacji i które umożliwiają ich wyszukiwanie po słowach kluczowych, autorach, słowach w tytule itp. Największą tego rodzaju bazą danych jest Web of Science prowadzoną przez firmę Thomson Reuters, a wcześniej przez Instytut Filadelfijski.
Zagrożenia w procesie publikacji

W teorii przyjęcie lub nie danej publikacji do druku powinno wynikać z obiektywnego jej zrecenzowania. Proces recenzowania w szanujących się czasopismach naukowych ma teoretycznie charakter podwójnie ślepej próby. Autorzy publikacji wysyłając ją do redakcji nie wiedzą, kto będzie ją recenzował, i otrzymują teksty recenzji (czy to pozytywne, czy negatywne) w formie anonimowych tekstów. Recenzenci z kolei otrzymują do recenzji teksty publikacji bez informacji o tym, kto jest ich autorem, po to, aby ich recenzje nie były obciążone osobistymi animozjami. Obecnie w polskiej nauce coraz częściej nazwiska zarówno autorów artykułów do recenzji, jak i recenzentów są jawne.

W praktyce jednak grupy naukowców pracujących w tych samych dziedzinach wiedzy są niezbyt liczne i ludzie ci często znają się osobiście i wiedzą, kto się czym zajmuje (głównie dzięki częstym spotkaniom na tych samych konferencjach naukowych) i znają sposób pisania danej osoby. Stąd recenzenci są często w stanie domyślić się, czyją pracę oceniają, a oceniani mogą się domyślać, kto ich oceniał. Tworzy to w rezultacie swoiste koterie i układy – mające nierzadko zasięg globalny – przez które jest czasami trudno przebić się początkującym naukowcom.

Liczba i jakość publikacji ma decydujące znaczenie przy ocenianiu rezultatów pracy naukowej (bierze się tu pod uwagę m.in. takie mierniki, jak wskaźnik cytowań czy indeks Hirscha), stąd istnieje groźba zwalczania niektórych naukowców poprzez koterie naukowe, które poprzez częste odrzucanie publikacji prowadzą do utraty funduszy na zwalczane przez owe układy badania.

Sytuacje takie, mimo iż zdarzają się, rzadko jednak powodują zafałszowanie naukowego obrazu świata na dłuższą metę, gdyż historia nauki pokazuje, że nowe teorie, o ile są rzeczywiście poparte rzetelnymi dowodami naukowymi, w końcu przebijają się przez mur koterii.
Przypisy

    Ufnalska S. 2008. Abstracts of research articles: readers' expectations and guidelines for authors. European Science Editing 34(3):63-65.(PDF)

Kontrola autorytatywna (publikacja):

    BNCF: 10042NKC: ph127375J9U: 987007563100805171

Kategorie:

    Informacja naukowaDokumenty naukowe
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Ja to bym porównał ich Publikacje.

Lothar.
I ani jednego murzyna ani transa? Faszyści >;))


Najlepszy komentarz:
+22 34
B
ByleBadyle 13 czerwca 2023 o 10:27

A czemu ma służyć taka pozowana szopka? Na zjazd przyjeżdżają ludzie raczej zaproszeni na ten zjazd. Nie wiem jak to się odbyło ale wystarczy sprawdzić wśród publikacji naukowych w dziedzinie fizyki i jasno widać, że większa ilość przypada mężczyznom. Publikacje w przeciwieństwie do zjazdów o czymś świadczą.
raportuj
Wszystkie komentarze:
+10 10
T
Tomasz1977 13 czerwca 2023 o 10:21

wg jakiego klucza wybierali tych fizyków?
raportuj
Komentarz poniżej poziomu
pokaż
+22 34
B
ByleBadyle 13 czerwca 2023 o 10:27

A czemu ma służyć taka pozowana szopka? Na zjazd przyjeżdżają ludzie raczej zaproszeni na ten zjazd. Nie wiem jak to się odbyło ale wystarczy sprawdzić wśród publikacji naukowych w dziedzinie fizyki i jasno widać, że większa ilość przypada mężczyznom. Publikacje w przeciwieństwie do zjazdów o czymś świadczą.
raportuj
-5 25
M
mojekonto400 13 czerwca 2023 o 10:32

A może jakieś porównanie osiągnieć tamtych fizyków i tych fizyczek? I okaże się, że jeden fizyk musi robić robotę za 27 bab.
raportuj
+3 7
K
kurnutus 13 czerwca 2023 o 10:33

tak źle i tak niedobrze :-s marzy mi się równowaga w przyrodzie, znaczy: w fizyce ;-)
raportuj
+6 14
M
mojekonto400 13 czerwca 2023 o 10:37

@kurnutus Nie zawsze równowaga jest dobra. Lepiej jak dobro przeważa nad złem, jak mądrość przeważa nad głupotą. W nauce i polityce powinny liczyć się kompetencje a nie parytety.
raportuj
+2 10
pokos
pokos 13 czerwca 2023 o 11:57

@mojekonto400 . Nie tylko w nauce i polityce.
raportuj
+14 18
Cammax
Cammax 13 czerwca 2023 o 10:42

Czemu niby ma to służyć? To kto znajdzie się na takim zdjęciu powinno zależeć od osiągnięć, poziomu inteligencji. Bo idąc taka logiką, to można się oburzyć, czemu wszyscy fizycy są biali, gdzie inne orientację, czemu nikt tam nie jest trans itd.
raportuj
+13 17
K
kibishi 13 czerwca 2023 o 10:47

@Cammax To jest właśnie główny problem aktualnego świata, już nie liczy się inteligencja i wiedza, teraz ważniejsze jest jakiej jest się płci, orientacji czy koloru skóry. Efekt takiej poprawności politycznej powoli zaczyna być widoczny, głupota się rozrasta bardzo szybko, niestety przewaga liczebna głupoty i dostęp do owoców pracy ludzi inteligentnych powoduje, że głupota zyskuje przewagę przez co zmierzamy do upadku cywilizacji.
raportuj
+3 3
Cammax
Cammax 13 czerwca 2023 o 18:40

@kibishi jak tak dalej pójdzie, to za chwilę nie wystarczy już być czarną kobietą, a będzie sobie trzeba dodać jakieś zaimki, których nawet nie da się użyć w normalnej mowie i do tego jakąś orientację, o której wcześniej nawet nikt nie słyszał. Oczywiście wiedzą, inteligencja i kompetencje nie będą potrzebne, ważne by zrobić z siebie jak największego dziwaka szkodząc przy okazji normalnym ludziom swojej płci, rasy i normalnym ludziom o innych orientacjach. I w taką skrajność pójdą ultraliberalne kraje.
Zaś te konserwatywne znowu w taką, że kobiety najlepiej zamknąć w domach, a mniejszościom zakazać istnienia.
A pomiędzy nie będzie prawie nic.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 czerwca 2023 o 18:41
raportuj
+17 19
rubberduck13
rubberduck13 13 czerwca 2023 o 10:48

Porównajcie sobie ilość Nagród Nobla na górnym i dolnym zdjęciu xD
raportuj
+4 8
rafik54321
rafik54321 13 czerwca 2023 o 11:20

Czyżby fejk?
http://www.solvayinstitutes.be/html/photo_gallery.html
Bo na ich stronie to zdjęcie NIE widnieje XD.
A przynajmniej się nie dokopałem. Za to z tego rocznika dokopałem się do takich fotek.
http://www.solvayinstitutes.be/img/photo_gallery/workshop2017/february/08.jpg
Już ilość pań nie jest taka przytłaczająca, jak również (co nie dziwne) grono jest znacznie szersze XD.
Łatwo również zobaczyć że wykłady prowadzą panowie :)

A raczej nie pomyliłem organizacji, bo również na ich stronie można znaleźć oryginalne (jeszcze czarno-białe) zdjęcie z demota.
http://www.solvayinstitutes.be/img/photo_gallery/solvay_conseils_physique/SolvayPhysiq1927.jpg

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 czerwca 2023 o 11:22
raportuj
+2 6
W
wwl545a 13 czerwca 2023 o 11:34

@rafik54321 Chwilę pogooglować i można znaleźć odpowiedź.
Zdjęcie pozowane 103 konferencja fizyków Włoskich w Trento 2017. Zdjęcie miało za zadanie zwrócić uwagę na sytuację kobiet pracujących jako naukowcy w fizyce we Włoszech i podniesienie świadomości możliwości kariery itd. itp.
Inaczej mówiąc PRowa ustawka, raczej w słusznym kierunku (aby pokazać, ze kobiety też to mogą robić).
raportuj
+9 11
rafik54321
rafik54321 13 czerwca 2023 o 11:46

@wwl545a No to po co pokazują zdjęcie z jednej konferencji jednej organizacji, by je zrównać z PRustawką? Żadna przepaść - czysta manipulacja.

Czy kobiety mogą to robić? Oczywiście.
Pokażmy więc AUTENTYCZNE zdjęcie z konferencji Solvay z 2017r
http://www.solvayinstitutes.be/img/photo_gallery/solvay_conseils_physique/SolvayPhysiq2017.jpg
I znów kilka pań się pojawia. Nie mam nic przeciwko temu aby kobiety były naukowcami, proszę bardzo. ALE, wymagam aby NIE wciskano kobiet do nauki bo są kobietami. Po prostu - niech wygrają najlepsi.
Z pewnością są genialne kobiety i takie zapraszamy do pracy jako naukowców. ALE nie może być tak, że posadę dostanie głupsza kobieta, bo jest kobietą. No psiurwa heloł...
raportuj
+1 3
W
wwl545a 13 czerwca 2023 o 11:53

@rafik54321 Zgadzam się z Tobą. Puki ustawka PRowa ma na celu promocję i ukazanie możliwości (inaczej mówiąc póki jest to reklama kierowana do konkretnego środowiska) - nie mam nic przeciwko.
Natomiast dalsza kariera, już od samego przebiegu studiów powinna wynikać jedynie z wiedzy i umiejętności ludzi bez względu na płeć.
Dlatego irytuje mnie oczekiwanie genedr equality jako równości liczebnej, a nie równości wymagań.
raportuj
+3 7
rafik54321
rafik54321 13 czerwca 2023 o 12:03

@wwl545a To nie jest ot PRarowa ustawka. To czysta manipulacja. Ustawka, to by była jakby wzięto wszystkich uczestników, panie po lewej, panowie po prawej. Czy coś w ten deseń.
To po prostu manipulacja.

Do tego mogliby wziąć kilka pań, zrobić fotkę. Włożyć to w różową broszurkę dedykowaną dla pań. To by był PR celowany. I to by było spoko. To zdjęcie, w tym kontekście to manipulacja w czystej postaci.

Osobiście nie widzę problemu aby kobieta była np elektrykiem. Bo czemu nie? Niech idzie, zrobi szkolenia. Dostanie kwity SEP i niech układa kabelki. Proszę bardzo.
ALE, nie może być tak, aby od kobiet nie wymagano kwitów SEP, bo jest to kobieta, więc na pewno może bez XD...

Wciskanie kobiet na pewne stanowiska musiałby być podparte też tym, aby na siłę wciskać facetów do żeńskich stanowisk. Np dodatkowa kasa dla facetów co pójdą na pielęgniarstwo. Kierunek zdominowany przez panie.
Albo w kierunku zawodu przedszkolanki czy opiekunki do dzieci. Ale teraz popatrzmy jaki z tego by wyszedł cyrk i jak bardzo feminazistki w tym momencie dostają ogień z tyłka.

To że jest mało facetów na tych kierunkach wynika po prostu z decyzji samych facetów. I dobrze. Nie chcą - nie idą tam. Po cholerę drążyć temat? Tak samo kobiety mogłyby być kierowcami zawodowymi, bo czemu nie? A też jakoś mniejszość i śladowa ilość pań w zawodzie.

Raczej to wszystko wynika z faktów, że feminazistki zdają sobie sprawę z tego, że przy równych wymaganiach, to na tych najwyższych stanowiskach raczej nie mają szans :/ . A te kobiety które mają szanse w równej rywalizacji z facetami - nie dostrzegają problemu nagłaśnianego przez feminazistki. Ot cała zagwozdka.
raportuj
+3 5
pokos
pokos 13 czerwca 2023 o 12:06

@wwl545a . Ale po co w ogóle taka ustawka? Jeżeli kobieta ma predyspozycje i wolę to wybierze karierę naukową i bez takiej reklamy, a jak jej to nie interesuje lub nie ma talentu to żadna reklama jej nie pomoże.
raportuj
-2 4
W
wwl545a 13 czerwca 2023 o 12:16

@pokos Ponieważ w niektórych środowiskach i kulturach istnieją obszary tabu np. dotyczące pracy danej płci w danym zawodzie. Chodzi o to aby pokazać, że "kobieta też może" w zawodach uznanych za wyłącznie męskie.
raportuj
+1 3
W
wwl545a 13 czerwca 2023 o 12:27

@rafik54321 Jest to ustawka pownieaż:
1. Wprost jest wyjaśnione, że jest to odwzorowanie zdjęcia i nawiązanie do niego w 90 rocznicę jego powstania
2. Nigdzie nie jest powiedziane, aby to był skład wszystkich uczestników konferencji (ani nawet nie pada taka sugestia).
3. Jedynie jest powiedziane że jest to przedstawienie sytuacji odwrotnej do zdjęcia z 1927, wykonane na Konferencji fizyków Włoskich i ma ono na celu pokazać, że już został wykonany postęp w kwestii dostępności kariery naukowej w fizyce dla kobiet.

Manipulacją to zajął się twórca demota. Bo i rangę konferencji zmienił i sugeruje, że jest to zdjęcie uczestników, a nie części uczestników celowo dobranych z kluczem płci itp.

Co do pomysłów feminizmu... do dziś z rozrzewnieniem wspominam rok 2001, p. Senyszyn obiecuje że jak SLD wygra wybory to wprowadzi równoliczebność (nazwała to równością) w urzędach wszystkich szczebli pod kątem płci, aż ktoś jej zwrócił uwagę, że w urzędach pracuje więcej kobiet (do końca programu broniła swojego - to chyba był Polsat), ale potem nagle w ciągu 2-3 dni temat zniknął i został zamieciony pod dywan. Widocznie ktoś u nich sprawdził ile kobiet i mężczyzn pracuje w urzędach :)

Problemu nagłaśnianego przez feministki nie widzę. Natomiast dostrzegam jednostkowe przypadki i z tym warto walczyć, aby pracownik, czy student "nie miał płci" i był po prostu równy innym.
Oczywiście lwia część dysproporcji zawodowych wynika z naturalnych predyspozycji i systemów wartości wynikających znowuż z kwestii biologicznych. (Czasami niestety dochodzą jeszcze ograniczenia kulturowe w stylu "nie córuś, to tylko dla chłopaków". Z tym natomiast warto walczyć). Ogólnie w PL jest pod kątem równości płci wbrew propagandzie całkiem dobrze.
raportuj
+1 3
pokos
pokos 13 czerwca 2023 o 12:32

@wwl545a . Bardzo naiwne myślenie. Jak ktoś jest ograniczony przez jakieś tabu to fotka reklamowa go z tego nie wyrwie. Poza tym każda reklama oparta na kłamstwie jest zła (jeśli chodzi o reklamę produktów to wręcz jest zakazana).
raportuj
0 6
M
mojekonto400 13 czerwca 2023 o 13:00

@rafik54321 No i Murzynów nie ma...
raportuj
-3 3
W
wwl545a 13 czerwca 2023 o 13:10

@pokos Problem w tym, ze zdjęcie nie zawiera ani jednego kłamstwa. Natomiast co innego jeżeli chodzi demota - ten już jest kłamstwem i manipulacją.
Nie zgodzę się natomiast w kwestii, że człowiek który żyje w tabu nie jest w stanie być z niego wyrwany. Każdy z nas jest tego dobrym przykładem. Pierwszym tabu w którym żyliśmy, to nieomylność rodziców. Prawie wszyscy zostaliśmy wyrwani. Należy też pamiętać że kultura Włoska jest odmienna od naszej.
raportuj
+4 6
rafik54321
rafik54321 13 czerwca 2023 o 13:25

@wwl545a być może, ale nie w kulturze zachodniej. Przynajmniej już nie.
Takie promocje np na bliskim wschodzie - proszę bardzo, ale nie w Europie.

1. Jak widać w democie, nie jest to żadne odwzorowanie zdjęcia.
2. Samo zdjęcie jest sugestią, bo oryginał właśnie pokazywał wszystkich uczestników.
3. W którym miejscu w democie masz to opisane?

Nawet w artykule który czytałem po włosku (po przez google tłumacza) nie było to tak opowiedziane wprost że to tylko promocja itd. Raczej właśnie naciskano że jest za mało kobiet, że trzeba więcej i to zdjęcie. Bez pół słowa, że facetów w istocie było więcej. Więc to również jest manipulacja :/ . No chyba że tłumacz google zaświrował XD, ale nie sądzę.

"Natomiast dostrzegam jednostkowe przypadki i z tym warto walczyć, aby pracownik, czy student "nie miał płci" i był po prostu równy innym." - ale ten problem działa w obie strony i teraz często nie dostaniesz posady, bo jesteś facetem.

Bardziej co dostrzegam, to fakt, że kobiety są po prostu o wiele bardziej wybredne w doborze zatrudnienia. Za kierowcę nie pójdzie bo nie, do IT się nie garnie, bo to trudne bla bla bla... Najlepiej biuro, kawusia, ploteczki, jednym słowem praca w urzędzie XD. Czy się stoi czy się leży, syta wypłata się należy. No nie tak to powinno wyglądać. A skoro panie nie chcą pewnych zawodów wykonywać, a praca musi być wykonana, to pracują w tym faceci i tyle.
A przecież są zawody zdominowane przez facetów, choć w zasadzie panie mają nawet lepsze predyspozycje do tego. Np praca na myjni samochodowej, czy ogólnie w autodetailngu. Albo praca w lakiernictwie, tu potrzeba czułości na szczegół, na odcienie kolorów itd. Kobiety są w tym lepsze, ale się do tego nie garną.

@mojekonto400 powolutku, zaraz i do tego dojrzeją XD...
raportuj
+1 1
B
ByleBadyle 13 czerwca 2023 o 14:34

@wwl545a wiesz co pokazuje, że "kobieta też może"? Osiągnięcia naukowe. Zdjecia tego nie robią.
raportuj
+2 2
M
mmosiek1 13 czerwca 2023 o 14:37

@wwl545a Problem polega na tym że taka propaganda pchana na siłę też jest zła. Moja żona zachęcona taką propagandą skończyła elektonikę (nie pamiętam jej specjalizacji ale powinna zajmować się sieciami i innymi takimi) i nie może się znaleźć bo nie daje rady konkurować z facetami - bo zaprojektować coś to nie problem ale jak kobieta w pojedynke musi założyć 20 kilowy router do szafy to już nie jest fajnie - tu nawet pojedynczy facet ma problem a tam gdzie pracowała zatrudnili ją w zamian za 2 facetów którzy robili tam na pół etatu :/
raportuj
-2 2
W
wwl545a 13 czerwca 2023 o 15:15

@ByleBadyle Nie do końca. Jeżeli zdjęcie jest s konferencji naukowej, to te Pani wcześniej wykonały jakieś badania (lub ich doktoranci), one coś napisały (albo poprawiły) itd. Tu wiadomo, ze uczestnicy konferencji są to naukowcy, a więc mają dorobek.
Tak samo zdjęcie z Solvay niczego nie dowodzi, chyba że wie się jak dobrano uczestników konferencji, albo kim oni byli.
raportuj
+2 2
B
ByleBadyle 13 czerwca 2023 o 15:42

@wwl545a a wiesz cokolwiek o którejkolwiek z kobiet na tym zdjęciu? Skąd pewność, że mają jakkolwiek znaczące osiągnięcia a nie zostały na konferencję zaproszone z tego samego powodu, z którego powstało to zdjęcie?
raportuj
-1 1
W
wwl545a 13 czerwca 2023 o 16:01

@ByleBadyle Wydaje mi się że 14 tys. cytowań (Elisa Molinari) albo 12 tys. (Cinzia Giannini) jest jakimś naukowym i niewątpliwym sukcesem.
raportuj
+1 1
B
ByleBadyle 13 czerwca 2023 o 20:25

@wwl545a wymieniłeś dwie kobiety. Na zdjęciu masz ich 27. Pytanie 8lu było 2szywtlich uczestników konferencji, ile % z tych osób stanowiły kobiety i jakby zliczyć osiągnięcia obu płci to czy różnice są wprost proporcjonalne do różnic ilości przedstawicieli tych dwóch płci, co oznaczałoby, że osiągnięcia są na podobnym poziomie, a nie że np średnia publikacji kobiet jest drastycznie niższa niż mężczyzn.

Takie rzeczy się sprawdza, a nie obecność na zdjęciu, ani nawet na konferencji
raportuj
0 0
W
wwl545a 14 czerwca 2023 o 23:38

@ByleBadyle Zmieniasz pytanie. Zapytałeś się: "a wiesz cokolwiek o którejkolwiek z kobiet na tym zdjęciu?". Pokazałem że tak, i że ich dorobek naukowy jest znaczący.
Teraz nagle chcesz czy wszystkie. Jak zapłacisz za mój czas, to pokażę Tobie że wszystkie.
Natomiast temat jaki jest ich % to kobiety jest nie istotny w odniesieniu do celu zdjęcia.

Jak zadało się pytanie, i otrzymało się odpowiedź merytoryczną, to się jej nie podważa próbując zmienić tor dyskusji.
Te kobiety są ważne w świecie fizyki Włoskiej. Pokazują że kobiety też mogą być fizykami - ok. Nie ma w tym nic złego.
Oczywiście ma się to nijak do członków konferencji z 1927, gdzie większość z jej uczestników już miało nagrodę Nobla, albo co najmniej było do niej zgłoszonych. (Inna sprawa, że kiedyś Nagrodę Nobla dostawało się inaczej niż dzisiaj, bo dziś to jeszcze trzeba jej dożyć, a kiedyś oceniano obiecujące wyniki ostatniego roku, góra trzech)
raportuj
+3 3
F
Fahrmass 13 czerwca 2023 o 20:05

I cała ta banda z 2017 roku ma mniejsze osiągnięcia niż jedna kobieta z 1927.
raportuj
0 0
M
marcinm1 14 czerwca 2023 o 9:18

A ja bym chciał zobaczyć prawdziwe zdjęcie z konferencji, na którym faktycznie będzie widać ile jest kobiet i ilu mężczyzn.
raportuj
0 0
solarize
solarize 14 czerwca 2023 o 9:59

Co? Jakiś facet usiadł na miejscu Skłodowskiej? Co za szowinistyczna prowokacja! Zero szacunku dla kobiet!!!!!111111jeden
raportuj
0 2
J
jurki2121 14 czerwca 2023 o 9:59

Polecam zobaczyć Nobel z fizyki i tam ile jest kobiet. Na zjazd zaprosili same kobiety :D Taka tabelka.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Laureaci_Nagrody_Nobla_w_dziedzinie_fizyki
raportuj
+2 2
A
Ashardon 14 czerwca 2023 o 10:21

Pi***lona manipulacja.
raportuj
0 0
C
Crach 14 czerwca 2023 o 10:31

Przy takim poziomie rzeczy niestabilnych i nieoznaczonych w dzisiejszej fizyce, nic dziwnego ;)
raportuj
0 0
C
CZPRK2 14 czerwca 2023 o 10:32

No dobra, ale w 1927, Maria Skłodowska-Curie była rzeczywiście jedną z nielicznych kobiet w nauce, jednak drugie zdjęcie przekłamuje rzeczywistość, bo role wcale się nie odwróciły co sugeruje zdjęcie. Ogólnie jednak ciekawy pomysł na zdjęcie
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Ja to bym porównał ich Publikacje.

Amigoland
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lothar.
Wiadomo nie od dziś, że dziewczyny to kujony
Druga tura bez Bonżura...
Odpowiedz | Wątki
Otwórz ten post w widoku wątku
|

Re: Ja to bym porównał ich Publikacje.

Lothar.
To nie pomaga jak masz badać nowe sprawy.